Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1220816
Derank skrev:TS undrade vad Prepare backkamera betydde och det betyder att kablaget är fördraget.
Är allt kablage fördraget så det "enda" man behöver installera är kameran och listen den sitter i,knappen,mjukvaran och sedan kalibreringen?
2 sistnämda måste Volvo göra såklart.
Jag har (prep) förberedelse och när jag trycker på "knappen" där kameraknappen ska sitta så får jag meddelande att kameran ej är tillgänglig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1220836
Magnus-B skrev:
Derank skrev:TS undrade vad Prepare backkamera betydde och det betyder att kablaget är fördraget.
Är allt kablage fördraget så det "enda" man behöver installera är kameran och listen den sitter i,knappen,mjukvaran och sedan kalibreringen?
2 sistnämda måste Volvo göra såklart.
Jag har (prep) förberedelse och när jag trycker på "knappen" där kameraknappen ska sitta så får jag meddelande att kameran ej är tillgänglig.
Så verkar det vara, ja. Läser man sista delen för tillbehöret står det:
Detta medför en längre monteringstid jämfört med bilar utrustade med optionkod 820. Vänligen kontakta din lokala Volvohandlare för mer information.
En del delar finns på Bildelsbasen om man vill montera själv och inte slanta upp med allt hos Volvo för X antal tusenlappar

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
av Dieselvolvo
#1445481
Fler frågor.....är det så att man Måste ha ett handtag med art.nr 31276540, för att kunna montera kameran? Är själva "muffen" som sticker ut från handtaget, ihopgjuten med övriga plasten undertill?
av Dieselvolvo
#1509206
Testar igen, då suget efter kamera ökat igen😅
Någon som vet hur jag får reda på vilket handtag ja ska köpa på skroten? På vissa ingår ju kameran. Jag har förberedd för kamera, keyless och BLIS om det hjälper?

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]