Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1244579
Magnus-B skrev: sön 15 apr 2018, 11:33
III skrev: sön 15 apr 2018, 11:28
Magnus-B skrev: fre 13 apr 2018, 22:42 Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
Jag monterade stänkskydd på min v60 Classic, behövde inte skära bort något. De små stänkskydden eller snarare plastbitarna var lösa efter stt skruvarna lossats. Sen ingår det till originalstänkskydden fram tranperant plast som tejpad på framskärm för att hindra skav. Tror de sades att på r-design får man skära bort flärparna.
Kan det vara ändrat utan att uppdatera beskrivningen eller har du tagit bort för stor bit?
Tveksamt. Bara den plastbit som sticker ut. Övriga innerskärmen är ju intakt.
Monterade på min förra v60 också. Fungerade lika på den. Men tror det var någon annan modell än standard man fick kapa bort på, tror det var r-desigen.
av III
#1244580
Magnus-B skrev: sön 15 apr 2018, 12:04 Blev lite misstänksam då jag beställde bilen med stämskydd och sprang ut och kollade,mycket riktigt man hade struntat i att montera skavskydden så det blev ett mejl till säljaren.
Jaha, ja någon har gått en genväg. Inte så proffsigt.
av III
#1244581
Magnus-B skrev: sön 15 apr 2018, 12:04 Blev lite misstänksam då jag beställde bilen med stämskydd och sprang ut och kollade,mycket riktigt man hade struntat i att montera skavskydden så det blev ett mejl till säljaren.
Jaha, ja någon har gått en genväg. Inte så proffsigt.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244582
Enligt beskrivningen är det faktiskt en lös plastbit som ska bort sen ska man skära av lite av det som sticker utanför kanten.

Ja det var väl enklare att skita i skydden,säljaren svarade ganska omgående med att han beställer dessa och skickar hem dem till mig enl mitt önskemål så slipper det klåpas något mer.
av III
#1244673
Magnus-B skrev:Enligt beskrivningen är det faktiskt en lös plastbit som ska bort sen ska man skära av lite av det som sticker utanför kanten.

Ja det var väl enklare att skita i skydden,säljaren svarade ganska omgående med att han beställer dessa och skickar hem dem till mig enl mitt önskemål så slipper det klåpas något mer.
Kanske enklast montera själv. Jag tog vatten och diskmedel blandat på ytan där dekalen ska vara så är det lätt flytta runt lite och få ut luften under, sen fick bilen stå resten av dagen så inte tejpen skulle flyga bort av fartvinden.
Ja enl. beskrivningen ska något skäras bort men vare sig min nya eller den förra hade något att skära bort. Bara ta bort den ditskruvade flärpen. När du monterar tejpen, kolla om något är bortskuret på din bil, bör ju synas lätt genom en ojämn kant.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244702
Det svåra tyckte jag var att inte få för mycke av skyddsplasten utanför stänkskyddet när jag monterade på V70in


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av peos99
#1245411
Jag monterade stänkskydd på min V60 förra veckan fram och bak. Vet inte vilken instruktion det står att man ska skära bort något för det gjorde det inte i den jag laddade ner på nätet? Lite av innerskärmen fram stack ut någon mm visserligen, men det var inga problem att montera. Däremot är skyddstejpen alldesels för stor så den kommer mycket utanför om man inte klipper till den så den passar. Jag fick intrycket att den ska sticka ut lite så skyddet inte riskerar skava mot plåten, och den är genomskinlig så den syns inte nu i alla fall. Hur bra tejpen sitter kvar i längden återstår att se.
Men det blev riktigt snyggt med stänkskydden så jag är väldigt nöjd.


IMG_1781.JPG
Add description
IMG_1781.JPG (79.93 KiB) Visad 468 gånger
av Kluster
#1245416
Det känns som att det olika instruktioner ang skära till stänkskydden samt om det ska dit en skyddsfilm eller inte beroende på årsmodell. Eller gäller detta endast R-design?

Jag har en V60 MY15 och beställde mina bakre stänkskydd (Volvo Original Stänkskydd Svart – Charcoal
VO 31359685)
via Bilias webbshop för en tid sen. I paketet och i instruktionen fanns det inget om skyddsfilm som behövdes sättas dit. Det enda jag behövde göra var att skruva bort 3 skruvar, torka torrt och sen skruva fast skydden.
Mer info: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1245420
Säger inget utan lägger istället in skärmklipp.
Hur ser det ut fram med tejpen monterad.
Misstänker att klåparen som monterade mina stänkskydd inte har skurit bort något då det verkar som att det inte behövs.
Ser ut som dem sitter ett par mm från plåten och det kan ju vara att den ligger an lite tajtare om man skär bort.
Det behövs inga skydd där det ligger an mot plasten som bak.
Bilagor
skär.JPG
skär.JPG (30.31 KiB) Visad 456 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1245429
Var och kollade på mina stänkskydd och det som ska säras bort är verkligen inte i proportion till det blåa i bilden utan mer som den svarta streckade linjen så jag skulle inte heller skurit bort något.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]