Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1172270
Ja!
Användarvisningsbild
av joel80
#1172294
Blir stor skillnad tycker jag.. Det mesta av "blästringen" bakom däcken längst med tröskeln försvinner.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1172297
Tycker att bilen blir nästan lika skitig som innan men trösklarna blir inte blästrade som på min gamla bil.
av andka771
#1244170
Vi har precis beställt en V60 Classic och jag funderar på att montera stänkskydd själv.
Är dock lite fundersam vad som menas med steg 7 och 8 in Volvos instruktion?
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
7) Skydd intilliggande komponenter med tejp.
8) Skär försiktigt..... Ta bort tejpen.

Ska man alltså fixa tejp att sätta på kanten inne i hjulhuset där man skruvar fast skydden? Den verkar inte följa med.

Vad ska man i så fall ha för tejp?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244179
Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
av III
#1244455
Magnus-B skrev: fre 13 apr 2018, 22:42 Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
Jag monterade stänkskydd på min v60 Classic, behövde inte skära bort något. De små stänkskydden eller snarare plastbitarna var lösa efter stt skruvarna lossats. Sen ingår det till originalstänkskydden fram tranperant plast som tejpad på framskärm för att hindra skav. Tror de sades att på r-design får man skära bort flärparna.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244459
III skrev: sön 15 apr 2018, 11:28
Magnus-B skrev: fre 13 apr 2018, 22:42 Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
Jag monterade stänkskydd på min v60 Classic, behövde inte skära bort något. De små stänkskydden eller snarare plastbitarna var lösa efter stt skruvarna lossats. Sen ingår det till originalstänkskydden fram tranperant plast som tejpad på framskärm för att hindra skav. Tror de sades att på r-design får man skära bort flärparna.
Kan det vara ändrat utan att uppdatera beskrivningen eller har du tagit bort för stor bit?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244471
Blev lite misstänksam då jag beställde bilen med stämskydd och sprang ut och kollade,mycket riktigt man hade struntat i att montera skavskydden så det blev ett mejl till säljaren.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]