Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
#1457422
Dags att komplettera vår V60 MY 2018 med stänkskydd, har nya Volvos egna liggandes.

Har även en V50 sen 2007 där jag kompletterade med stänkskydd och tog då bort innerskärmarna varvid jag konstaterade att de samlas en massa dynga ovanför högsta punkten mellan inneskärmar och karossen, ser ju även att många S40/V50 börjat rosta just där.

Är V60 drabbad av samma problem , någon som tagit bort innerskärmarna ?
av dannesk
#1457459
Ja det är samma problem med V60/V70/XC70/XC60 med smuts innanför innerskärmarna, det kommer in bl.a. ifrån utrymmena på sidorna under huven. Jag har tagit bort innerskärmarna och rengjort på mina bilar.
av dieselputte
#1457470
Jahapp, då får det bli en vända med borttagning av innerskärmar när vinterhjulen skall på i höst, bilen har bara gått strax under 3000mil varav 200mil mellan dev 2020 och dec 2021 (Bilskola och Corona antar jag)

Stänkskydden gick bra att få dit, skall beställa stenskottsfilm och sätta på skärmkanterna mot innerskärmen och även ersätta tejpen som kom med de främre stänkskydden då den var svår att få till bra.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]