Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1123616
Hejsan,
Har en V60 MY13 där passagerardörren fram inte går att öppna utifrån när bilen varit låst.
Låser jag upp bilen och tar i handtaget händer ingenting, jag kan öppna den inifrån dock. Stänger jag sedan dörren efter att ha öppnat den inifrån så kan jag därefter öppna den utifrån.

För mig känns det som att något spökar med låskistan och att den inte "aktiverar" yttre handtag när jag låser upp bilen?!

Har kikat runt lite och det verkar inte vara rymdforskning att byta låskista själv, har införskaffat lite fiskben och funderar på att beställa en kista på nätet.

Är jag rätt ute när jag misstänker låskistan?

Tack på förhand,

Jonas
#1285756
Hej!

Kan inte svara på din fråga angående om problemet är med låskistan. Men jag har däremot samma problem som dig. Ringde till en Volvoverkstad(Brandtbil Uddevalla) och ställde frågor då jag upplever samma problem som du beskriver ovan.

Svaret jag fick är att det är svårt att veta om man inte felsöker bilen. Det kan vara allt från kabelbrott eller fel på låskistan.

Min frågor är har du löst problemet, isåfall hur gjorde du och vad kostade det dig?

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]