Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1119344
Hej. Har en Volvo v60 D5 awd r-design 2012 som jag skulle vilja lämna in på optimering. Polestar lämnar ju inte så mycket effekt jämfört med bsr och de andra firmor som optimerar bilar.
Någon här som har tips att ge mig. Nåt man bör tänka på? Blir bränsleförbrukningen mycket högre ? Är polestar det bästa alternativet även om dom inte lämnar så mycket effekt. Har hört att polestar inte blir så mycket skillnad men att man ska märka större skillnad på tex BSR .
#1119347
Kolla in RICA
#1119361
Vid normal körning påverkas inet bränsleförbrukningen, men den lär garanterat dra mer efter chippningen pga att du kommer att gasa mer :-)

Jag chippade XC60in D4 till 240hk 500nm och snittar väl en sisådär 1,2 nu
#1119596
Det gjorde du rätt i!
#1119633
Vet inte om andra trimfirmor optimerar växlingarna oxå. Och jag tror dom extra 30nm märks mer än maxeffekten.

Berätta gärna senare vad du tyckte om uppdateringen. Har läst att vissa andra trim kan få motorn att gå ojämnt och allmänt konstigt ibland oxå, så jag valde också polestar som täcks av Volvo garanti.
#1121701
Göte skrev:Vet inte om andra trimfirmor optimerar växlingarna oxå. Och jag tror dom extra 30nm märks mer än maxeffekten.

Berätta gärna senare vad du tyckte om uppdateringen. Har läst att vissa andra trim kan få motorn att gå ojämnt och allmänt konstigt ibland oxå, så jag valde också polestar som täcks av Volvo garanti.


Jag är mer än nöjd med Polestar. Tycker att bilen går renare och har fått en jämnare gång. Rekommenderar Polestar starkt till alla som vill få ut lite extra hk/nm.
#1121715
Går renare?
Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]