Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1121903
Förmodligen av polestar.
Vissa trimfirmor ändrar gaspedalens mappning och gör den känsligare för att man ska få känslan av att bilen "blivit piggare" vid samma gaspådrag som tidigare.
Vet inte om polestar gör detta, men det kan göra att bilen känns ryckig när man kör på samma sätt som innan.

Och jag hade inte valt polestar, men jag förstår dom som gör det. Det är ju självklart det tryggaste alternativet.
Valde rica till min C70 D5 och jag var nöjd, men jag vet andra på forumet som inte haft samma tur.
#1121913
Rasken skrev:Förmodligen av polestar.
Vissa trimfirmor ändrar gaspedalens mappning och gör den känsligare för att man ska få känslan av att bilen "blivit piggare" vid samma gaspådrag som tidigare.
Vet inte om polestar gör detta, men det kan göra att bilen känns ryckig när man kör på samma sätt som innan.

Och jag hade inte valt polestar, men jag förstår dom som gör det. Det är ju självklart det tryggaste alternativet.
Valde rica till min C70 D5 och jag var nöjd, men jag vet andra på forumet som inte haft samma tur.
Polestar ändrar gasresponsen så den blir känsligare, som du skrev. Lite väl känslig blev min på låga varv.
#1316009
Sitter själv och funderar på Polestar på min XC70 D5 MY15.. Bilen används till 90% till ren pendling på landsväg/motorväg och körs väldigt lugnt. Är dock intresserad ifall förbrukningen kanske minskas något, antar iaf att det inte sliter mer på motorn med Polestar men den typen av körning? Finns det någon fördel öht med Polestar om man bortser från accelerationen?

//Henrik
#1319745
Har man noll intresse av kraft och acceleration skulle jag inte läggs en krona på någon optimering. Då kommer du för.odligen aldrig att utnyttja det iaf.

Själv tillhör jag kategorin, går det att trimma så gör jag det

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]