Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karlp
På min XC60 hänger sig ibland parkeringshjälpen, det tutar o blinkar utan anledning.
Hur gör jag för att stoppa på detta. / Kalle
av Icebear
En fråga!
Är parkerings sensor fram störande i bland när tex folk går på övergångsställe eller om man står för nära framförvarande bil?
av Schmoyoho
Har aldrig stört mig på det, nä. Du ska komma ganska nära innan det händer något, har aldrig hänt mig i trafik.

Jag har en sensor som är dålig, börjar tjuta oavbrutet ibland om den är blöt/fuktig.
av Icebear
Jag funderar om jag ska ändra till pdc fram? Kostar 3000kr att lägga till det.Sista dagen imorgon att ändra specen.
Jag vet inte om det är livsnödvändigt att ha det för jag har aldrig kört en bil med pdc fram.
Vad tycker ni? :???:
Användarvisningsbild
av Derank
Jag tog det inte då jag tycker man snabbt lär sig var bilen börjar och slutar, man har bättre sikt i XC60in än min förra V70 och de 10cm XC60in är kortare märks vid tex fickparkeringar.

Men jag har aldrig haft någon bil med PDC fram heller så, vissa kan säkert inet leva utan det :-)

Vad man vill ha och behöver av extrautrustning är ju så individuellt, det är ju därför det är så bra att man kan skräddarsy sin bil när man köper nytt :-)
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
blundahl skrev:Jag funderar om jag ska ändra till pdc fram? Kostar 3000kr att lägga till det.Sista dagen imorgon att ändra specen.
Jag vet inte om det är livsnödvändigt att ha det för jag har aldrig kört en bil med pdc fram.
Vad tycker ni? :???:
Det fram slutar väl låta efter x antal sekunder om man står still, tex i en bilkö..?
av Icebear
Var jag undrar är ju att bilen redan låter som ett flipperspel med alla säkerhetprylar så jag vet inte om orkar med en pryl till som låter! :lol:
Användarvisningsbild
av Perra83
Välj så många sensorer du kan. Rätt skönt nu när det är mörkt och blött ute att bilen håller lite koll. Kommunerna älskar att pryda parkeringar med både stolpar och stenar nu för tiden.
Nya BLIS utan kameror är förövrigt riktigt bra, eller det är CTA som är grejen!
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]