Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1112412
Jag är en av personerna på forumet som verkligen förespråkar bensinbilar och jag vill slå ett slag till för att fler ska våga köpa bensinbilar! :wink:

Har bl.a en MY16 V60 Polestar. Dvs ingen V60 med mjukvara från Polestar, utan den riktiga Polestarversionen med en rak 6:a på 3 liter, 350hk och 500+Nm. Bilen rullar på 245/35 20" Michelin Pilot Super Sport.

Ett exempel är igår, när jag körde ca 5,5 mil. Mest landsväg men passerade även ett par "byar", med sänkt hastighet till 50 och sen 30. Resultatet blev enligt följande bild. Det hade säkert gått att köra ännu snålare. Men det är svårt med ett sånt ljud från avgasystemet :wink:
Körningen är gjord i Sportläget (för ljudet) och jag växlade med paddlarna på ratten.
Bild
av Schmoyoho
#1112418
Fattar inte varför polestar-bilen är så mycket snålare än en vanlig T6 304 hk? 8 l/100km brukar jag ligga på på landsväg i bästa fall, lugn och normal men inte nödvändigtvis eco-orienterad körning.
av Lövet
#1112425
Schmoyoho skrev:Fattar inte varför polestar-bilen är så mycket snålare än en vanlig T6 304 hk? 8 l/100km brukar jag ligga på på landsväg i bästa fall, lugn och normal men inte nödvändigtvis eco-orienterad körning.
Högre utväxling på sista växeln?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1112429
Härligt att höra! Mer bensinbilar till folket! :D
Användarvisningsbild
av svergie2
#1112430
TommyP86 skrev:Lite OT, men varför i hela världen har volvo inte med snitthastigheten i körstatistiken? Den är ju med i alla andra bilar
Den finns, men man använder tumhjulet på blinkersspaken för att se den.

Skickat från min OnePlus 3
av frejo1
#1112442
Schmoyoho skrev:Fattar inte varför polestar-bilen är så mycket snålare än en vanlig T6 304 hk? 8 l/100km brukar jag ligga på på landsväg i bästa fall, lugn och normal men inte nödvändigtvis eco-orienterad körning.
50 % större motorvolym kanske...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]