Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
#1556378
Då är alla säkringar och rostskydd inköpt. Tyvärr är jag upptagen denna helgen, så ska montera nästa helg. Frågade Volvo här i Göteborg, de ville ha 1300 kr för att programmera in TRM... får nog ringa runt och se om jag kan få det billigare hos någon mindre Volvo verkstad. Förstår inte hur de kan ha sånt pris för 0.5-1h jobb...
Användarvisningsbild
av Cotag
#1556390
kievY skrev:Förstår inte hur de kan ha sånt pris för 0.5-1h jobb.
Största anledningen till att jag valde bilspecifik "pirat"elsats istället.
av kievY
#1557140
Igår monterades kroken. Att få av plasten och alla bultar gick fortare än jag trodde. Det som tog mest tid var givetvis den orangea kabeln.
IMG_1372.jpeg
IMG_1372.jpeg (3.61 MiB) Visad 2854 gånger
#1557408
Inte programmerat in dragkroken ännu då jag haft kurs. Men har ring runt lite, de flesta vill ha 1200-1500 kr för programmering?! En Volvo verkstad hävda det kan vara problem att programmera in då det är en begagnad TRM...
Biltjänst har gett mig 850 kr som offert, så lutar åt de.
#1557429
Jag har också köpt en begagnad dragkrok komplett med TRM. Montaget av kroken var inga problem och sen ringde jag till min lokala Volvo verkstad för programmering av TRM. Kundmottagaren dömde ut min TRM då den var begagnad och jag fick ett pris på 2350 SEK avseende programmering inklusive ny TRM.
Då jag hade budgeterat 800 SEK för programmering så gjorde jag som "Cotag" fast med en "hemkokt pirat variant" med 4 st 12V reläer, två transistorer och två motstånd, materialkostnad totalt ca 600 SEK. Det blev bra men tog alldeles för mycket tid i anspråk, så jag skulle ha ringt runt till fler verkstäder precis som "kievY" har gjort.
/Hasse
av kievY
#1558449
Sådär, var hos Biltjänst igår och fick mjukvaran nedladdad. 837 kr fick jag ge, ca 30 min sen var det klart. Inga problem med TRM eller något sådant så allt ska fungera, skönt :-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]