Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MB77
#1133020
Derank skrev:
Volvosmurf skrev:
Derank skrev:Kommer en lösning inom de närmaste veckorna från volvotech, de håller på att testa den på olika årsmodeller årsmodeller och motoralternativ.
Någon ny info om detta?

Fick ett kort svar ikv'äll , de håller på att testa på fler modeller/motoralternativ och det enda jag fick fram om extrafunktioner var att det kommer bla gå att starta/stoppa bränslevärmaren med orginalfjärren.
Starta värmaren går ju redan idag med originalfjärren. Den använder jag rätt ofta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
#1529129
Om jag ser att jag ska stanna till vid ett stopp, men det finns ingen trafik, så jag vet att jag kommer att köra omedelbart igen, då styr jag bara lite precis före stoppet. Då stannar inte motorn.
av RonnieLkpg
#1529170
Jag har, precis som några andra skrivit tidigare i tråden, irriterat mig på att motorn stannar när man håller på med parkeringsmanövrer. T ex när man ska backa in i en parkeringsficka så hinner motorn stanna innan jag har hunnit växla från drive till backväxeln, för att omedelbart starta igen när jag väl fått i backen.

Ett sätt att gå runt just det problemet är att ta av sig säkerhetsbältet innan man stannar helt. Start/stop är nämligen inte aktivt när föraren inte har bältet på sig!!! Säkerhetsbältet gör väl minimal nytta i de låga hastigheter det handlar om just när man parkerar, så jag ser det inte som någon större risk att jag skulle råka ut för någon skada heller.
#1529175
Derank skrev:Och det säger du nu 6år senare, du kunde ju ha tipsat oss lite tidigare :-D :-D
Råkade ramla på tråden när jag sökte efter något relaterat till start/stopp.
Vid parkeringsmanövrer stannar inte vår XC70. Den fattar att man ska parkera så snart man styr lite grand i låg fart, så en minimal styrning när du stannar räcker för att hålla igång den tills du får i backen.
av Doomis
#1529272
...Eller så rycker man midfuse säkringen till start och stop funktionen så man blir av med den där helvetes saken för gott.
Det finns ingenting som gör den där funktionen till det bättre för ditt bilåkande, det är bara irriterande, eländigt och batterier som måste bytas.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]