Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1112282
SverreK skrev:Blir bara mer och mer irriterad på Start/stopfunktionen.... Slår ur den manuellt när jag startar bilen, men det "kommer inte bilen ihåg" till nästa gång jag startar den. Men rattvärmaren minsann, denna superviktiga funktion, den lyste klarrött orange när jag startade bilen idag, så den parametern är värd att lagra. :shock:
Körde min tjänstebil idag också med manuell låda och ser en liten A-knapp nere vid växellådan. Har kört bilen i 2 års tid och aldrig förstått att bilen har start/stop. Nu är jag jävligt nära att reklamera skiten...... Är start/stop straffet man får för man inte köpte en miljöbil? ??:-/

Fins säkert någon parameter man kan använda sig av för att förhindra S/S, har du inte bälte på dig, fungerar S/S tex inte, och har du dragkrog kan du sätta i en adapter i släpvagnsuttaget, då stängs ochså SS av, dok så har du ingen backvarnare heller.
Användarvisningsbild
av Derank
#1112776
Antingen blir det flera varianter av modulen, med en funktion per modul till lägre pris el en modul som innehåller alla funktionerna dok till ett högre pris då såklart. De vill gärna veta vad folket föredrar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1113250
Jo, det blir ju så, men de vägrar gå ut med något om funktionerna, såhär var det till P2 bilarna:

#
Användarvisningsbild
av Derank
#1113251
Nackdelen med alla dessa kitt är att det är en hel del som måste demonteras i bilarna för att kunna dra kablaget, och har man aldrig demonterat volvopaneler förr är det lätt att förstöra dom.

Kan rekomendera att köpa lite såna här kitt:

https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... ving+tools


Fins även hos Volvo, tror det kallas falsben el fiskben, mins inet riktigt


12timmar tog det här:

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]