Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Färgstark
Jag har inte keyless. Men när jag startat bilen går det att ta ur nycklen och bilen håller sig igång. Finns det någon fara med att inte ha nycklen i när man kör? Någon elektronik som kan ta sakada eller något annat oönskat...
Stort tack på förhand
Mvh
av TobbeViktor
Ska väl inte spela någon roll. Du kan väl se nyckeln som ett startbevis typ.
Man kan ju med keyless, sätta sig i bilen med nyckeln i fickan, starta bilen, sen låta nån annan köra iväg med bilen, men ändå ha kvar nyckeln i fickan.

Är du säker på att du inte har keyless då?
Larmar den inte på något sätt när du tar ur nyckeln? En keyless larmar ju när du går ur bilen med nyckeln iaf.
av Färgstark
Jag kan inte starta med nycklen i fickan, utan måste ha den i hålet. Inget händer, inget meddelande ingen lampa eller summer
Användarvisningsbild
av mgmannen
Går alldeles utmärkt att rycka ur nyckeln efter start om du inte har Keyless. Nyckeln används enbart för att verifiera uppstart och koppla ur startspärr. Har för mig att bilen protesterar när du ska stänga av den, men jag kan minnas fel.
av Färgstark
Det går utmärkt att stänga av utan nycklen i

Jag vet oboymannen. Därför jag skriver jag har "inte"
av mattish
Det enda som händer är att du får upp meddelandet att nyckeln har tagits ur. Ingen fara att göra så, det enda problemet är att du måste sätta i den igen om du stänger av motorn och sen vill fortsätta köra.

Väldigt smidigt att plocka ur den om man har s/s system. Det gjorde jag.
Plockade ur den ur hållaren, när jag sen stannade när jag var framme var det bara att lägga i P, av med bältet och öppna dörren så stängdes bilen av.
av TobbeViktor
Jag har keyless, men det står inget om det i nyckelhållaren ??
av Färgstark
Tack alla snälla...
Det är en praktisk sak för mig...
Att den sen medför bekvämlighet är inget att klsga på
Tack...
Användarvisningsbild
av Perra83
TobbeViktor skrev:Jag har keyless, men det står inget om det i nyckelhållaren ??
Inte på min heller eller gamla V60 -13. På en -14 har ja sett att det står keyless.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]