Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1080555
Ilduce77 skrev:
TommyP86 skrev:Ja. Du måste ha röstvägledning på. Extremt irriterande, den som kommit på det...
Tackar!

Då ska jag testa det.. Håller med om att plinget inte skulle vara kopplat till röstnavigeringen..
Nu säger jag det igen ,om du har aktiverat ljud för fartkameror i menyn så skall det plinga oavsett vad du har på för funktion i skärmen om du har musik eller radiomenyn framme på skärmen blir det ett litet hack i musiken och det plinga.

Så är det på min nuvarande v60 och var även på min förra

Om någon vet något sätt jag kan ladda upp en film med ljud så skall jag ladda upp en film där :D
#1080635
LazerHawke skrev:Samt har du knappat in rutt du ska köra kan du ha radioläget eller annan info i displayen men ändå ha vägledningen på då visas info i samma display som hastigheten...
Man behöver inte ha någon aktiv rutt... Det räcker att inställningen av volymen för vägledning inte är 0.
Sedan varnar den oavsett om om man lyssnar på radio, mediaspelare mm...
#1080646
JHg skrev:
LazerHawke skrev:Samt har du knappat in rutt du ska köra kan du ha radioläget eller annan info i displayen men ändå ha vägledningen på då visas info i samma display som hastigheten...
Man behöver inte ha någon aktiv rutt... Det räcker att inställningen av volymen för vägledning inte är 0.
Sedan varnar den oavsett om om man lyssnar på radio, mediaspelare mm...
syftade lite på att vägledningen visas i Kombiinstrumentet inte på kamerorna denna gång ;)
#1080995
Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
#1081187
Ilduce77 skrev:Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
Jag gillar inte heller "allt prat" när man har en rutt inlagd... Men, man kan välja att den skall "prata mindre". Tjatar då inte om at svänga 2-4 ggr, utan bara 1 gång.
#1081257
JHg skrev:
Ilduce77 skrev:Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
Jag gillar inte heller "allt prat" när man har en rutt inlagd... Men, man kan välja att den skall "prata mindre". Tjatar då inte om at svänga 2-4 ggr, utan bara 1 gång.

Varför har ni på röstvägedning ???? Kameravarningen skall fungera ändå , oavsett om ni använder navigationen eller ej , har försökt säga detta förut ,har ni kamera varningen på och navigationsvolymen på skall det plinga i alla lägen , navigationen är alltid igång oavsett menyläget i sensus :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 33
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]