Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1079991
Ilduce77 skrev:
Ilduce77 skrev:Hur gör man för att uppdatera och hur vet man vilken version man har just nu?

Har aldrig gjort det tidigare och behöver en instruktion "for dummies" :D

Står kanske på länken ovan....
Hittade instruktionen och den var For dummies.. :)

Hur vet jag om jag har 2016 AT1546 eller AT1517?

Kan jag kolla vilken kartversion som jag har just nu i bilen?
När du ska ladda ner kartor spelar det ingen roll. Men jag tror att siffrorna står för när den är tillverkad, t.ex. AT1546 står för 2015 v46. Det betyder att bilen är tillverkad v46 2015 eller senare.
#1080106
LazerHawke skrev:upplevde att man tappat pling på vissa kameror på senaste version
Jag har inte lyckats få till pling på kamerorna i min navigator.

Har navigeringsrösten avstängd, men någon här sa att kameraplinget ska funka ändå.

Då kanske jag redan har senaste kartan. Eller plingar den bara för kameror när man har en adress inslagen? Det har jag nog inte testat.

Hade bilen inne för uppdatering av stereon för knappt en månad sedan.
#1080110
Ilduce77 skrev:
LazerHawke skrev:upplevde att man tappat pling på vissa kameror på senaste version
Jag har inte lyckats få till pling på kamerorna i min navigator.

Har navigeringsrösten avstängd, men någon här sa att kameraplinget ska funka ändå.

Då kanske jag redan har senaste kartan. Eller plingar den bara för kameror när man har en adress inslagen? Det har jag nog inte testat.

Hade bilen inne för uppdatering av stereon för knappt en månad sedan.
Du måste ha på ljudet för vägledningen också...
#1080139
På min V70 D4 -15 behöver jag inte ha någon vägledning från navigatorns sida alls för att pling för fartkameror. Fartkameravarningen funkar alltså även om jag inte använder navigatorn för att navigera.
#1080166
AndreasThn skrev:Då gäller det att få tummen ur och skaffa en lite större usb-sticka snart då :oops: :shock:
Samma här. Kanske funkar med att ansluta en USB hårddisk.
Ja köpte i alla fall denna USB sticka igår https://www.netonnet.se/art/dator/exter ... 9634.8917/
Kör ni bilen samtidigt som ni uppdaterar? Gamla V60n fick ja mosa i typ fyra DVD skivor och det tog ju en hel helg ;-//
#1080170
Inga problem att göra uppdateringen medan man kör. Du behöver inte vänta tills uppdateringen är färdig innan du stänger av bilen utan det går bra att göra den en liten bit i taget, över flera körcykler. Om man inte vet att man har jättebehov av att använda navigatorn inom en nära framtid och därför vill få uppdateringen överstökad är det bara att stoppa i USB-stickan och sedan vänta tills man har kört tillräckligt länge för att den skall vara klar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]