Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1081284
leiwi skrev:
JHg skrev:
Ilduce77 skrev:Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
Jag gillar inte heller "allt prat" när man har en rutt inlagd... Men, man kan välja att den skall "prata mindre". Tjatar då inte om at svänga 2-4 ggr, utan bara 1 gång.
Varför har ni på röstvägedning ???? Kameravarningen skall fungera ändå , oavsett om ni använder navigationen eller ej , har försökt säga detta förut ,har ni kamera varningen på och navigationsvolymen på skall det plinga i alla lägen , navigationen är alltid igång oavsett menyläget i sensus :D
Som jag sagt tidigare: Funkar INTE för mig!!!
#1081286
Det fungerar inte för mej heller. Röstvägledning måste vara på. Det går att lura den att vara tyst men ändå varna med ljud, genom att dra ner volymen när navirösten pratar, då påverkas inte ljudvarningen.
Återställer sej varje gång man startar bilen dock.
#1081298
leiwi skrev:
JHg skrev:
Ilduce77 skrev:Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
Jag gillar inte heller "allt prat" när man har en rutt inlagd... Men, man kan välja att den skall "prata mindre". Tjatar då inte om at svänga 2-4 ggr, utan bara 1 gång.

Varför har ni på röstvägedning ???? Kameravarningen skall fungera ändå , oavsett om ni använder navigationen eller ej , har försökt säga detta förut ,har ni kamera varningen på och navigationsvolymen på skall det plinga i alla lägen , navigationen är alltid igång oavsett menyläget i sensus :D
Ja, så som du skriver funkar kanon för mig. Det jag eftersöker är att kunna ha en rutt inlagd och följa rutten via kartan när jag kör, utan att ha röstvägledningen på, men ändå höra varningssignalen för kamerorna. Det går inte.. :)

Så jag vill höra plinget för kamerorna, men inte rösten för svängar hit och dit, samtidigt som en rutt är inlagd..

Tack TommyP86! Ska testa detta..
#1081299
JHg skrev:
Ilduce77 skrev:Testat och fått det att fungera.

Som flera sagt, så funkar det oavsett vilken vy man är, radio, media etc och man behöver inte ha någon rutt inlagd. Men förutsättningen är att röstledningens volym är igång och inte sänkt till noll.

Ganska retlig lösning. Vill ju inte bli avbruten av navirösten stup i ett, men vill bli varnad för kameror. Resultatet blir att jag kommer bli varnad för kameror på platser som jag känner till och vet var kamerorna är, men inte när jag inte hittar och använder mig av navigatorn, eftersom jag antagligen tröttnat på rösten och stängt av den.. :D

Ska i alla fall skaffa mig ett USB minne och fixa nya kartan. Var det 32 gb man behövde?
Jag gillar inte heller "allt prat" när man har en rutt inlagd... Men, man kan välja att den skall "prata mindre". Tjatar då inte om at svänga 2-4 ggr, utan bara 1 gång.
Ska kolla efter den inställningen. Finns den i navigationsinställningarna under vägledning?
#1081483
jesperk skrev:Är denna "nya" karta alltså från vecka 29 2015?
Isf är den ju nästan ett år gammal... :(

Ja kartdatan är från 29 2015 , alltså den data som fanns att tillgå då , sen skall ju datan anpassas till "volvo" det kan ju ta lite tid men det är näst intill skamligt av volvo att inte distribuera kartorna snabbare . Samma kartleverantör levererar ju kartor till andra fabrikat mycket snabbare
#1123716
Ny kartuppdatering finns att ladda ner igen!!

Släppt 4:e Nov
Version: 31489567
CD Databas: MCA/15/29 ??

Fast i filen "DBINFO.ME" står det:
[Map]
Version=EC2200-02
Supplier=HERE
Release=16Q2
hmiver=Europe
SW-ID=05006000
E-Sample=DB_VCCMCA00_ECE_ECE_E00.0019
MAP-PN=31489567 AA
TMC-EventTable=MCA_007
TMC-LocationTable=1.32
Senast redigerad av 1 PeterNi, redigerad totalt 0 gånger.
#1123766
PeterNi skrev:Ny kartuppdatering finns att ladda ner igen!!

Släppt 4:e Nov
Version: 31489567
CD Databas: MCA/15/29 ??
När jag går in på supportsidan så står det "Publicerad 2016-05-24"?

.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]