Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1080320
så du menar att helt plösligt blev det fel på alla spridare, samma spridare man använt i flera år el är det en viss serie av spridare?
av Tjocken
#1080389
Derank skrev:så du menar att helt plösligt blev det fel på alla spridare, samma spridare man använt i flera år el är det en viss serie av spridare?
Skulle väl tippa på att det är en viss serie som det blivit knas med. Och verkar enbart gälla gamla femman med AWD.
#1104078
Jag trodde jag var ensam med detta problem. Det lät så när jag pratade med en tekniker i Ängelholm. Han hade aldrig hört talas om problemet.

Har en xc60 D4 AWD my16, uttagen 8 Dec 2015. Den har gått 1000 mil, men gjort så här sedan 300 mil. Gärna i jämn fart 100-120 km/h och både vid manuell gas och farthållare. Trodde först att det var den adaptiva farthållaren som spökade.

Teknikern rekommenderade en uppdatering av motor och växellåda.

Någon som har Polestar optimering där dessa egenskaper försvunnit eller finns kvar efter optimering?
#1104147
lot76 skrev:Volvo har nu en fix för detta fel (ECM VED5 fix). Släpptes till verkstäderna i Juli. Fick den idag så vet inte om fenomenet är borta
Ska bli intressant att få din utvärdering av fixet..
av lot76
#1118231
Jag har nu kör 600Mil+ sedan jag fick fixen. Detta problem verkar löst för mig. Dock så tycker jag mig att den nu växlar ner hårt, med ett ryck som följd.
men det är en annan 5:a.

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]