Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1079825
Är ägare till en XC60 som fungerar alldeles utmärkt. Både gång och förbrukning. Så, varför stoppa i en uppdatering då när bilen fungerar som den ska ? Har tidigare med en annan bil fått försämring vid uppdatering !
#1079900
Jag var inne med bilen idag för ett par justeringar av bakluckan bla.
Han berättade att det som kan rycka kunde bero på Turbon som laddas om vid vissa hastigheter och det lät rimligt tycker jag.
Användarvisningsbild
av Derank
#1079935
Det konstiga är det sker runt 100m. Jag har känt det på alla xc60 jG kört

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1079939
Men det verkar dok vara en produktegenskap, som Volvo så fint säger.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1080159
volvoc70cab skrev:Är ägare till en XC60 som fungerar alldeles utmärkt. Både gång och förbrukning. Så, varför stoppa i en uppdatering då när bilen fungerar som den ska ? Har tidigare med en annan bil fått försämring vid uppdatering !
Den uppdatering jag pratar om är den som åtgärdar problemet med att bilen kunde "dö" några sekunder mitt under körning men den åtgärdar väl även problemet med att tankmätaren visade fel. Vill nog inte vara utan den uppdateringen.
av lot76
#1080307
Var inne i början på veckan medmin till en Volvohandlare för ryckningarna. Fick ytterligare en uppdatering kallad ECM Diesel. Känns som att ryckningarna i motorvägsfart försvunnit. Med fått andra andra fenomen som att motorn går ojämnt när man sänker farten från 50 till låg fart. Dock bara då och då.
av Tjocken
#1080310
Jag skulle vilja säga att min är botad nu. Kört en del motorväg sen det byttes spridare, och har inga ryck i bilen. Va förbi verkstaden idag i ett annat ärende och pratade med min tekniker och på honom lät det som att volvo snart skulle gå ut med att det är första steget i åtgärdsprogrammet för detta fel.

Sorg

Oktanhalt

Sedan beror det kanske på vad man använ[…]

Gör du det på verkstad är det en g[…]

Hej Känner fan inga vibrationer alls. Undrar […]