Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1057434
Har man VOC och ser till att man har telefonen i fickan när man tvättar så blir det inte speciellt jobbigt om det mot förmodan skulle hända. Verkar inte vara speciellt vanligt problem i allafall.. ;)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1289591
Det blir en extra rolig överraskning när bakluckan flyger upp av "sig självt" ;-)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1289651
W.A.P.E. skrev: tis 01 jan 2019, 12:11 Det blir en extra rolig överraskning när bakluckan flyger upp av "sig självt" ;-)
Hur menar du nu?
När du låser upp via VOC så låser den ju upp bakluckarn den öppnar ju den inte
Det sker f.ö aldig hur du än gjör
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1289668
Hej, jag syftar på när man tvättar bilen och handsfree funktionen för bakluckan öppnar den. Som när man viftar med foten. :)
av KisaBe
#1290718
Jag vet inte om det gäller lika för alla XC60, jag har en2010, men det går ju i alla fall på den att ta ur nyckeln för manuell upplåsning från den elektroniska, så har man ju i alla fall en möjlighet att komma in i bilen efteråt genom att låsa upp med den mekaniska nyckeln.
av pularn
#1290824
Problemet med att låsa upp med mobilen som nödlösning, är att mobilen brukar jag alltid lägga av mig I bilen när jag tvättar, vill inte får den blöt. Och även jag vågar inte riktigt lita på att nyckeln I bilen inte kan få den att gå i baklås. Men OK, man skulle kunna ta ut den mekaniska nyckeln och ha i fickan, men lämna nyckel utan mek. nyckel i bilen.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1290833
Om du lägger nyckeln på sensorytan i mittkonsolen så råder det ingen tvekan för bilen att nyckeln är inne i bilen. Om du lägger den någon annanstans som t.ex. i sätet kan det ju bli en bedömningsfråga för bilen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1290878
Jag lägger alltid min nyckel vid växelväljaren när jag tvättar bilen. Så har jag gjort minst 1 gång/vecka i snart 2 års tid utan att något har hänt.
Måste säga att det ser lite roligt ut när man inte gör det, alltid någon när man är i GDS-hallen som har en bil som blinkar som ett disco... :-)
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1290881
pularn skrev:Vilket är sensorytan? Har inte tänkt på att där finns en sådan.
Här:
190107_1.PNG
190107_1.PNG (29.64 KiB) Visad 642 gånger
Jag vet dock inte om det egentligen spelar någon roll. Min bil har inte låst sig när jag tvättar om nyckeln ligger där.
Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]