Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#1290886
Är väl bara dom nya 40/60/90 serien som har d.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1290899
Jo så är det säkert.
Inser nu vilken forumdel jag skriver i. Men dom tidigare keyless-generationerna fanns väl parallellt med dom gamla med tändningslås? Kan man inte sätta nyckeln i "hålet"?
av klirre
#1290928
Fjonsson skrev:Jo så är det säkert.
Inser nu vilken forumdel jag skriver i. Men dom tidigare keyless-generationerna fanns väl parallellt med dom gamla med tändningslås? Kan man inte sätta nyckeln i "hålet"?
This.

Jag insåg mitt misstag första gången jag tvättade bilen med nyckel i fickan, aldrig haft keyless förr. Sen dess sätter jag den i nyckelhålet och slipper problemet helt. Måste säga att detta och den marginellt högre stöldrisken är det enda negativa med keyless, var inte intresserad av det men nu när man vant sig är det jävligt smidigt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1290940
Hur nära går ni med högtrycksmunstycket?
Har key-less och tvättar alltid med nyckeln i fickan. Har aldrig lyckats låsa bilen med vattenstrålen.
Är jag för snäll med strålen/avståndet?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1290943
EbbevonVolvo skrev: mån 07 jan 2019, 21:07 Hur nära går ni med högtrycksmunstycket?
Har key-less och tvättar alltid med nyckeln i fickan. Har aldrig lyckats låsa bilen med vattenstrålen.
Är jag för snäll med strålen/avståndet?
Min blinkar så fort jag spolar på något handtag.
Dock har V60 touch och XC60 har "tryckknappar", precis som V50, vilket är en viss skillnad.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1290946
fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev: mån 07 jan 2019, 21:07 Hur nära går ni med högtrycksmunstycket?
Har key-less och tvättar alltid med nyckeln i fickan. Har aldrig lyckats låsa bilen med vattenstrålen.
Är jag för snäll med strålen/avståndet?
Min blinkar så fort jag spolar på något handtag.
Dock har V60 touch och XC60 har "tryckknappar", precis som V50, vilket är en viss skillnad.
Aha, det visste jag inte. Då förstår jag era problem. :-D

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]