Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Har en V60 med ganska ljus klädsel. Läder på sidorna, textil i mitten. Testade att köpa en sprejburk med skum textiltvätt (skum) men det blir inte speciellt bra. Tänkte evt lämna in bilen, några kanske har tips på någon firma som är duktiga på detta?
av AllramEest
Jag kör med "interiör clean" från pingens bilvård. På lädret sprayar jag på och gnuggar försiktigt med en mjuk borste och sedan med mirakelsvamp. På tyg sprayar man på rejält och gnuggar med borsten, sedan dammsuga klädseln med grovdammsugaren (om den tål fukt). Det finns en bra guide på deras hemsida. Värt att prova innan du lämnar in den kanske?
Jag tog en bild sist jag gjorde rent. Det blir grym skillnad!
IMG_1923.JPG
IMG_1923.JPG (82.01 KiB) Visad 1069 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Räknar du med behöva rengöra ofta?
För på sikt kan en klädseltvätt bli lönsam. Dom finns från några tusenlappar och uppåt.
Bara blöta upp fläcken lite försiktigt och sedan suga rent och spraya på vatten och suga torrt.

Även mattor, dynor och soffan går bra att använda klädseltvätten till.
av yuphin
Perra83 skrev:Räknar du med behöva rengöra ofta?
För på sikt kan en klädseltvätt bli lönsam. Dom finns från några tusenlappar och uppåt.
Bara blöta upp fläcken lite försiktigt och sedan suga rent och spraya på vatten och suga torrt.

Även mattor, dynor och soffan går bra att använda klädseltvätten till.
Vilken klädseltvätt tänkte du på?
av yuphin
AllramEest skrev:Jag kör med "interiör clean" från pingens bilvård. På lädret sprayar jag på och gnuggar försiktigt med en mjuk borste och sedan med mirakelsvamp. På tyg sprayar man på rejält och gnuggar med borsten, sedan dammsuga klädseln med grovdammsugaren (om den tål fukt). Det finns en bra guide på deras hemsida. Värt att prova innan du lämnar in den kanske?
IMG_1923.JPG
Ok så samma medel på läder och textil?
av AllramEest
Jajemen. Jag kör väldigt svag koncentration på lädret och lite starkare på textil, paneler mm.
yuphin skrev:
AllramEest skrev:Jag kör med "interiör clean" från pingens bilvård. På lädret sprayar jag på och gnuggar försiktigt med en mjuk borste och sedan med mirakelsvamp. På tyg sprayar man på rejält och gnuggar med borsten, sedan dammsuga klädseln med grovdammsugaren (om den tål fukt). Det finns en bra guide på deras hemsida. Värt att prova innan du lämnar in den kanske?
IMG_1923.JPG
Ok så samma medel på läder och textil?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag kör också med "interiör clean" från pingens samt deras microsvamp och borste. Blir riktigt bra.

.
av yuphin
StefanN skrev:Jag får man inte rent det med det är det omöjligt. Gör fantastiskt bra rent och man behöver inte gnugga och nöta.
Funkar det på ganska ljus textil? Inte risk för missfärgning? Iofs har jag missfärgning nu pga att det är smutsigt så det kan förmodligen bara bli bättre :)

ALternativet är att lämna in den för klädseltvätt...men då får man väl räkna en tusenlapp..
av AllramEest
Jag rengjorde en ljusgrå t-tec klädsel som såg förjävlig ut med detta medel. Den blev som ny efter två omgångar.
IMG_1478.JPG
IMG_1478.JPG (102.47 KiB) Visad 1003 gånger
IMG_1482.JPG
IMG_1482.JPG (92.06 KiB) Visad 999 gånger
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]