Sida 1 av 1

D5 VEA Polestar

Postat: fre 29 jan 2016, 19:34
av Herkulez
Går i lite funderingar. D4/D4 polestar/D5/ D5 polestar osv.???
D5 polestar med 233hp/500nm lockar. Men D5:an är ca 40k dyrare och funderar på om det är motiverat. Vore tacksam om någon som provat lite av dessa kombinationer har lite info och då speciellt om D5 polestar.

Re: D5 VEA Polestar

Postat: fre 29 jan 2016, 20:54
av Perra83
D5 Polestar! Du vill ha en! Merkostnaden brydde inte vi oss om.
Har Rejmes tid nästa vecka får dom ladda in Polestarmjukvaran i min D5. 500Nm är alltid 500Nm även om ja inte känner nån skillnad.
Kan bli så ja även tar RICA sen när dom släpper en mjukis. Heico ger 250hk och 550Nm så motorn har mer att ge :lol:

Re: D5 VEA Polestar

Postat: fre 29 jan 2016, 21:12
av Herkulez
Tack för svar!

Du kör alltså D5 VEA...Hur upplever du skillnaden mot D4:an (om du kört den)?

Re: D5 VEA Polestar

Postat: fre 29 jan 2016, 22:24
av tunnis
D4vea Polestar är klart mer prisvärd en D5vea tror jag.

Re: D5 VEA Polestar

Postat: lör 30 jan 2016, 00:51
av Perra83
Har bara kört svärfars D4 VEA -14. Tyvärr har ja varken kört den eller min egna D5 särskilt mycket. D5an märker man ändå att den är starkare.


D4 VEA Polestar mot D5 skiljer 25hk 30Nm. D5 med Polestar får 33hk och 60Nm mer än D4 VEA Polestar.
Vad som är värt att välja bestämmer inte jag.

Re: D5 VEA Polestar

Postat: lör 30 jan 2016, 09:11
av Herkulez
tunnis skrev:D4vea Polestar är klart mer prisvärd en D5vea tror jag.
Också inne på det. Får se om det blir en sån.

Re: D5 VEA Polestar

Postat: lör 30 jan 2016, 19:27
av JE Jr
Äh, kom igen nu :) Satsa lite, 500Nm är najs :)

Är väl inte så många här som har D5 VEA i S/V60 heller? Blir ju ett mycket mer unikt val jmf med D4 som typ 'alla' åker runt med... Beställ den Savile grå med R-design. o premium Sound så kan ja köpa den av dig om några år ;)

Re: D5 VEA Polestar

Postat: lör 30 jan 2016, 21:16
av Perra83
Precis! Några tusen mer för en D5 är väl inget på några års ägande.
0-100km/h på 6.4s är rätt okej för en "sothora"

Nu när asfalten är bar passade ja på att gasa lite. I sportläge blir det lite hårdare växlingar men det går undan. Motorn låter inte ens ansträngd.

Re: D5 VEA Polestar

Postat: sön 31 jan 2016, 09:19
av Herkulez
Tack för input!

Blev en D4 polestar. Extra utrustning för 40k istället :-)-)

Re: D5 VEA Polestar

Postat: mån 01 feb 2016, 15:09
av Perra83
Nu fick ja Polestar i bilen.
Det kommer att sluta illa. Det häver iväg ordentligt plus att det spinner rejält trots 225 breda 17" dubbfria däck.
Bilen upplevs som klart piggare.