Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viktor89
#1035476
Hej!
Är det någon som fått upp "Värmaren kunde inte startas" i appen?
Men funkar att sätta igång på spaken i bilen. Nån som vet varför?
Nog med diesel har det varit, full tank.
Typiskt nog har det hänt när man så gärna vill ha en varm bil..
av Alexvolvo
#1035559
Har fått det där felet någon gång!
Ringde även Volvo on Call sist det hände, och då bad dom så mycket om ursäkt för störning i trafiken som dom förklarade det. 30 min senare fungerade allt som det skulle igen.

Teknikens under ?
#1035763
Kan även bero på enheten.
Råkade själv ut för det på min Ifån. Däremot så gick det utan problem med Ipaden.
Tre ggr på raken hände detta. Men efter att startat lm Fånen så funkade det igen
av mikebike
#1036049
Viktor89 skrev:Hej!
Är det någon som fått upp "Värmaren kunde inte startas" i appen?
Men funkar att sätta igång på spaken i bilen. Nån som vet varför?
Nog med diesel har det varit, full tank.
Typiskt nog har det hänt när man så gärna vill ha en varm bil..
Jag har fått det en gång och det var i ett område med dålig mobiltäckning.
av Go0fy
#1484251
Hej, jag har samma problem trots bra uppkoppling både i Tyresö och i Uppsala. Värmaren går inte att starta från appen men timern i bilen fungerar så att den är varm varje morgon kl 04.30 tack och lov. Det går heller inte att "Tuta och blinka" eller låsa/låsa upp bilen. Testade att köra en diagnos samtidigt som jag försöker starta värmaren och får svar "Värmare - header_success_yes". Skapligt irriterande problem detta.
Bilagor
Volvo.jpg
Volvo.jpg (203.09 KiB) Visad 2293 gånger
av Go0fy
#1484629
Nu har jag löst problemet efter att inte kunnat starta värmare eller låsa/låsa upp bilen i ca i en vecka. Lösning: Starta värmaren i bilen. Gå ur bilen och lås den. Gå in i appen och stäng av värmaren och vips så funkar allt som det ska.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1484668
Bra tips, tack!

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]