Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1041278
Jag tror jag upplevt en mindre variant av felet.. Där jag får dubbelblink lite då och då. Har inte tänkt på exakt åt vilket håll det är men ska göra det nästa gång. Det är alltså som att man får ett extrablink mellan två blink i vanlig takt. Men det har inte varit långvarigt utan återgått till vanligt blink direkt.
#1041371
Golfer skrev:Vi är 3 st på Jobbet som har V60 D3 och alla har samma fel. När höger blinkers felar fungerar endast backspegel blinkers. Volvoverkstaden har ingen lösning på problemet.
Vilken årsmodell är det på bilarna?
#1041420
För info så är Problemet är känt på Fabriken men det finns ingen lösning ännu ... Dom jobbar väl förmodligen röven av sej för att få alla ettor o nollor i rätt ordning ..

Blir lite goare effekt för dom där det inte blinkar alls men det är ju poppis att INTE blinka idag så det är kanske inget av att det inte funkar :-O)


//Gooose
#1041541
Samma gäller för mig dessvärre, problemet uppstod första gången förra veckan, aldrig hänt tidigare.
Kollat alla lampor och dom fungerar.
Under förra veckan hände det typ 5-6 gånger totalt, slutade om man avbröt blinkningen och började blinka igen.
Vädret: Snökaos i Göteborg samt lite lägre temperaturer, runt 0-5 minusgrader.

Mindre roligt att få ytterligare ett fel när man sen tidigare har:
- Vibrerande bromsskivor fram, slår sig efter 1 månad. Bytt 4 gånger och dom hittar inget fel...
- Durande ojlud som ökar/minskar med hastigheten. Låter som ett dåligt lager eller liknande.
- Knarrande indredning, allt ifrån a-stolparna till mittkonsollen till bagageutrymmes-plasten.
- Kvittrande ytterbackspeglar vid utfällning på morgonkvisten, låter som en fågel/kattunge ligger under bilen :shock:

Mindre nöjd tjänstebilsförare, V60 D4 AWD -15, uttagen februari 2015 :roll:
#1041829
Sedan jag har haft min bil inlämnad och verkstaden inte kunde hitta något fel har jag antecknat hur ofta det händer mig. Jag har 8-10minuters bilfärd till jobbet och lika långt hem förstås. På den resan har jag blinkersfelet upp till 7 gånger per dag. Det har varit flest blinkersfel vid kallare temperatur.
Jag har varit till verkstaden och pratat med verkmästaren om det jag har fått reda på här på "jagrullar", att Volvo har fått anmälan om felet redan i augusti förra året och att flera har samma fel. Men han vidhåller att de har kollat med Volvo och det är inte ett känt fel.
Jag mejlade supporten på Volvo och de svarade bara att jag skulle lämna in bilen igen. Ingenting om att de kände till felet.

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]