Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1035612
Lövet skrev:Tråkigt att höra att xbb inte funkar jämt. Jag själv lockas mycket av att kunna göra en inkoppling utan att behöva skala originalkablage. Dessutom blir det ju inte så dyrt om man plockar med sig relät till nästa bil.
Man kan ju installera 10 vanliga relän innan man kommer upp i en xbb switch kostnad iofs.. Men vissa bilar (typ VW-gruppens bland annat) kräver ju ett relä med väldigt lågt inre motstånd och som kan hantera ljustrådskontrollen. Gamla SAAB har ofta problem med det när det gäller LED ljus.
#1359661
amullo skrev: ons 06 jan 2016, 15:41 Tog signal från kabeln som går in på pin5 i vänster/förarsidans strålkastare.

Tog jord från bult/jordpunkt i närheten, bakom samma strålkastare.

Tog plus inne i säkringscentralen, men körde egen hängsäkring och kabel ut genom kabelgenomföringen som är i samma.

Relä. Vanligt standard relä, inget speciellt, utan biltema 30A 30:- duger. Satte fast det med vanlig svart silvertejp på utsidan av säkringscentralen.

Hade det varit min egen bil hade jag tagit hål i undre gallret och vänt nummerskyltsfästet inåt, men med tjänstebil så är åverkan inte tillåtet.
Hej håller på att koppla ramp å vilken kabel är Pin5? Finns det en bild som man kan se vilken det är? Eller från vilket håll räknar man ifrån?
Mvh Stefan
#1363284
Alltså vilken Pin ska man koppla påslag till. Vill inte löda fast en skarv för att sedan upptäcka att det är fel kabel.
Det är en V60 2014
Om jag mäter på pin 5 (grå/brun) så har jag konstant ca 11,8 och när jag slår på helljuset ökar det lite.
Kanske ska sägas att jag bara kan mäta med kontakten utdragen.
#1406091
MarcusJ skrev: tis 21 jan 2020, 01:37 Tips:
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... er-604237/
Hej Marcus.
Om jag investerar i denna, betyder det att jag inte behöver göra någon åverkan på orginalkablage? Passar lampan fortfarande i fästet också. Jag tänkte investera i en led-ramp, kommer inte motståndet jävlas och producera felkoder för mig i bilen? Många frågor nu men är helt novis och såg att du hade fixat en schysst lösning på din (gamla) tjänstebil.
Tack för svar!
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]