Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1034640
Mattiasvolvo skrev:Det blev ju bra!
Men vad är buntbandet till för? Lite synd med tanke på utseendet. Sitter skylten löst?
Jo. Pajade nummerskyltshållaren när jag höll på, så jag satte på ett buntband tills jag fixade en ny, bara för att skylten inte skulle ramla av.
#1034678
Perra83 skrev:Ja såg denna utanför Volvo i Västerås tidigt i vintras. Grillen längst ner är ursågad så rampen sitter i grillen.

Bild

Jag är intresserad av att köpa en övre grill och såga sönder för att kunna ha en LEDramp så högt det bara går.
Ser ut som en VisionX XPR 19" ramp...
Finns bolt-on att köpa med färdiga fästen och elkabelsats via Volvo orgonal. Grymt bra ljus, minst lika bra som den rampen jag satte på.
#1034776
Vad har du använt för relä och hur kopplade du in det?
#1034850
Lånar denna tråd lite :)

Tänkte hoppa på samma projekt själv och har gjort lite forskning här på forumet om hur man ska koppla in en LED-Ramp.

Det enda som jag vart lite osäker med är vart ska jag ta styrström till mitt relä från, är det stift 5 eller 9 på kontakten till framlyset som gäller för detta?

Kommer koppla på följande sätt.

Jord under luftburken
+ matning till LEDramp från säkring 28

Ser detta rätt ut ? :D

Tack på förhand!
#1035003
Tog signal från kabeln som går in på pin5 i vänster/förarsidans strålkastare.

Tog jord från bult/jordpunkt i närheten, bakom samma strålkastare.

Tog plus inne i säkringscentralen, men körde egen hängsäkring och kabel ut genom kabelgenomföringen som är i samma.

Relä. Vanligt standard relä, inget speciellt, utan biltema 30A 30:- duger. Satte fast det med vanlig svart silvertejp på utsidan av säkringscentralen.

Hade det varit min egen bil hade jag tagit hål i undre gallret och vänt nummerskyltsfästet inåt, men med tjänstebil så är åverkan inte tillåtet.
#1035308
Tråkigt att höra att xbb inte funkar jämt. Jag själv lockas mycket av att kunna göra en inkoppling utan att behöva skala originalkablage. Dessutom blir det ju inte så dyrt om man plockar med sig relät till nästa bil.

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]