Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tedsvensson
#1014513
Hej, jag hade tidigare en V40 2013, på den kunde jag i menysystemet ändra dels golvbelysningen men också stämningsbelysning.

Nu har jag en V60 2015 och det står i boken att man ska kunna göra detsamma här, men menyalternativet finns inte.

Hur är det på era V60? Kan ni ställa in golvbelysning och stämningsljus?
av LazerHawke
#1014542
tedsvensson skrev:Hej, jag hade tidigare en V40 2013, på den kunde jag i menysystemet ändra dels golvbelysningen men också stämningsbelysning.

Nu har jag en V60 2015 och det står i boken att man ska kunna göra detsamma här, men menyalternativet finns inte.

Hur är det på era V60? Kan ni ställa in golvbelysning och stämningsljus?
aldrig funnits på s o v60 så vitt jag vet?
av Favazza
#1110643
Ser i en del annonser att det står "Interiört stämningsljus" (V60 14-).
Vad innebär detta egentligen? Någon som har bild och visa?
Tycker såna grejer är rätt kul och har det gärna (även om jag nu inte vet exakt vad det är :D ). Vilka paket ingår det i eller det är så att mer eller mindre alla paket har det, inkl. R-design?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1110651
Såhär skriver Volvo:
Stämningsljus*
När den vanliga kupébelysningen har slocknat och motorn går lyser några lysdioder, bl.a. en i takbelysningen för att ge ett svagt ljus och förhöja stämningen under färd. Ljuset gör det också lättare att under den mörka tiden på dygnet se föremål i förvaringsfack etc. Denna belysning slocknar en liten stund efter den vanliga kupébelysningen när bilen låses. Ljusstyrkan regleras med tumhjulet på ljusreglaget.
Rätta mig om jag har fel men det lyser väl lite ner mot golven också samt att detta ingår i Momentum och uppåt.
av Schmoyoho
#1110657
Finns mys-LED:er i takarmaturerna, LED:er i dörrhandtagen, belyst mugghållare och mysbelysning på golven också (instegsbelysningen dimmas ner).
av Favazza
#1110660
Schmoyoho skrev:Finns mys-LED:er i takarmaturerna, LED:er i dörrhandtagen, belyst mugghållare och mysbelysning på golven också (instegsbelysningen dimmas ner).
Låter ju trevligt :)
Ingår detta i R-design eller är det tillval?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1110667
LazerHawke skrev:
tedsvensson skrev:Hej, jag hade tidigare en V40 2013, på den kunde jag i menysystemet ändra dels golvbelysningen men också stämningsbelysning.

Nu har jag en V60 2015 och det står i boken att man ska kunna göra detsamma här, men menyalternativet finns inte.

Hur är det på era V60? Kan ni ställa in golvbelysning och stämningsljus?
aldrig funnits på s o v60 så vitt jag vet?
Men är det inte så? Har bekant med en summum MY14 och han kan bara ändra styrka på en vit led i taket (inte testat på kvällen så vet inte om d sitter fler), inte ändra färg.
av superpin
#1110668
Dörrhandtag och mugghållare är inte belysta i min V60 RD -15, men tak fram och bak och dörrfickorna fram har lite svaga vita lampor/led. Möjligt att det lyser på golvet också men det har jag inte tänkt på.

När jag tänker efter så står det nog i tryckta boken att man kan styra färgen, men i den digitala versionen är allt sådant borta.
av Schmoyoho
#1110693
Mugghållare kanske är förbehållet 70- och 80-serien, men är det inte åtminstone en grön lins som lyser upp i mugghållaren på 60-serien? Handtagen trodde jag också var belysta men det var en gissning.

Alla LED:er är mig veterligen vita. Är det inte så att det som byter färg är sensus-displayen och hastighetsmätaren när man byter tema? Eller står det verkligen att LED:erna ska byta färg?

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]