Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sopaj96
#1009979
Electric skrev:Jag kör själv en V60 D4 AWD med optimering från BSR...alltså 245HK! Passade på i somras när de hade kampanj! Bilen går helt allvarligt så in i helvete bra. Kan med hjälp av PPC-enheten göra den till original när jag vill och sen ladda tillbaka trim-mjukvaran igen...busenkelt.
Du kan ju tänka dig vilken skillnad det är på ett vrid på 520nm och 440nm.... :D
Samma motor som mig där alltså :)

PPC låter ju väldigt smidigt, men om du lämnar in bilen på verkstad och de uppdaterar den hur fungerar den?
Samt fick du skicka in din box-grej för avkodning, hur lång tid tog det?
av sopaj96
#1009980
tunnis skrev:Har haft en med Rica trim, blev oxå grymt bra.
Och Rica har lyckats knäcka Volvo så det är bara att beställa en regimenhet som levereras med posten. Tar sedan runt 5min å trimma bilen. Fungerar precis som BSRs PPC men behöver alltså inte avkodas.
Det lät ju kanon, förutsatt att det fortfarande är mjukvara och ingen fysisk box.

Hur kända/säkra/bra rykte har rica jämfört med BSR?

EDIT: Såg nu att priset var en hel del högre :P

Och de erbjuder hela 275 hk, sjukt mycket haha
av Electric
#1009991
sopaj96 skrev:
Electric skrev:Jag kör själv en V60 D4 AWD med optimering från BSR...alltså 245HK! Passade på i somras när de hade kampanj! Bilen går helt allvarligt så in i helvete bra. Kan med hjälp av PPC-enheten göra den till original när jag vill och sen ladda tillbaka trim-mjukvaran igen...busenkelt.
Du kan ju tänka dig vilken skillnad det är på ett vrid på 520nm och 440nm.... :D
Samma motor som mig där alltså :)

PPC låter ju väldigt smidigt, men om du lämnar in bilen på verkstad och de uppdaterar den hur fungerar den?
Samt fick du skicka in din box-grej för avkodning, hur lång tid tog det?
Hej! BSR hämtar trim-koderna som är specifika för just min bil och motor! Behöver alltså INTE skicka in någon styrenhet! Avkodning och inprogrammering av bilens "nya" koder tog endast 4-5 tim. När bilen lämnas in på service bör den återställas till original (tar någon minut). Efter service skickar du tillbaka trim-koderna igen via PPCn. Att volvo gör mjukvaruuppdateringar har ingen betydelse alls...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1010007
RICA har samma system som BSR eller vem det nu var som va först.

Över 50hk och 100nm extra fick vi i C30n med RICA. Den gick galet bra. Synd att min D4 inte svarar lika bra på optimering.
av mikekop
#1010018
sony skrev:
LazerHawke skrev:
sony skrev:Jag tror att trådskaparens bil skulle få 163hk. Inte 2015
Det är en strypt d5 163hk med SW blir den som en d5 med 215hk
Ok. Såg i te. Tycker du ska köra på polestar. 52 hk är inte lite för dem pengarna.
?
Bild
Användarvisningsbild
av sony
#1010032
Vad är oklart , förstår inte din frågatecken?
av mikekop
#1010065
sony skrev:Vad är oklart , förstår inte din frågatecken?
Jag tyckte det lät lite roligt med "såg i te"... Se bilden. Bild
Hoppas att det är så pass högt i tak här så att det går att skämta?
Användarvisningsbild
av sony
#1010100
Det är klart att det går att skämta men använd :D istället så att folk fattar det. Du citerar mig och det enda du skriver är "?"
av petegbg
#1017868
Som första inlägg här på forumet så vill jag bara säga att polestar optimeringen är riktigt bra.
Under exempelvis en omkörning så känns det verkligen att det tillkommit 52 hk. För mig var priset på 6900 kr värt varje krona.

Det kändes självklart att välja en "trimmning" som dessutom inte påverkar bilens garanti eller eventuella försäkringsärenden.
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]