Sida 1 av 2
Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: ons 30 sep 2015, 19:11
av Thehellbillydeluxe
Hej!
Är det bara jag som tycker att VOC appen är seg som sirap?
Står olåst fast den är låst. Uppdateringen tar väldigt lång tid.
I morse skulle jag starta värmaren manuellt och startade från appen. Fick meddelande, Startsignal sänd eller nåt i den stilen, när jag kom ut till bilen hade inte värmaren startat. När jag gör anteckningar i körjournalen så sparas de ej ibland. Jag kör Android Samsung S6. Är tex. Apple bättre? Eller är det bilens mjukvara som är kass?
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: ons 30 sep 2015, 19:30
av pellz0r
Har haft V60n ett halvår lite dryt nu, och i början tyckte jag att VOC lite väl ofta tyckte att bilen var olåst eller att något fönster var nere, så att man gick och nojjade (har 400-500m till garaget). Detta har dock blivit bättre på senare tid (uppdateringar av appen?) så nu bråkar den inte med olåst/öppna rutor längre. Däremot så ser jag EXAKT samma beteende som du ser gällande värmaren. Ibland får jag köra Direktstart 3-4 gånger innan värmaren kör igång. Det står "Start sent!" i botten-listen på appen, men Parking Climate står fortfarande som off. När den står som On vet man att värmaren har startat. Irriterande :evil:
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: ons 30 sep 2015, 20:40
av volvobrasse
Fick min bil med VOC och appen dec förra året. Hittills har den inte strulat en enda gång faktiskt! Funkar klockrent.
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: ons 30 sep 2015, 22:39
av Thehellbillydeluxe
Ja, kommunikationen måste ju kunna snabbas på, får känslan av ett gammalt ADSLmodem som försöker få kontakt, ibland lyckas det och ibland inte.......
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: tor 01 okt 2015, 09:10
av toast
Kan säkert bero på vilken typ av uppkoppling som Volvos server lyckas sätta upp mot modemet i bilen. Appen pratar ju inte direkt med bilen utan med voc servern så om servern är seg eller kopplingen till bilen är dålig så visar appen inte korrekt information.
Men nog tycker man att de kunde göra det bättre i appen så att man kan få reda på vad som egentligen pågår.
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: tor 01 okt 2015, 10:07
av Perra83
Nu är det en stund sedan som det visade att en ruta va öppen. Allt väsentligt har i alla funkat hela tiden.
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: tor 01 okt 2015, 13:50
av Kluster
Jag har märkt ibland, inte varje gång, att efteråt jag har parkerat bilen, öppnat t ex bakluckan, stängt och låst bilen och sen gått in i bostaden. Vad kan detta ta, sisådär 3min typ, så när jag då öppnar upp VOC-appen och den uppdateras så går den från att visa Dörrar och Lås: Olåst (baklucka öppen) till enbart Dörrar och Lås: Låst.
Känns som att den kommunicerar med VOC-servern direkt efteråt bilen har stängts av och skickar aktuell status.
Dock verkar det som att dessa tillfällen uppstår mer sällan nu, efter senaste uppdateringen av appen.(app.ver 3.1.0 med iPhone 5 och iOS 9.0.1).
I början av september var jag in på service och fick då ny mjukvara - detta kan också spela roll, såklart. Men vad för mjukvara vet jag inte.
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: tor 01 okt 2015, 14:32
av yuphin
Hur fungerar VoC rent tekniskt?
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: fre 02 okt 2015, 22:00
av lindo
Ny version av appen 3.1.3 finns nu ute till Android
Re: Hur upplever ni VolvoOnCall?
Postat: sön 04 okt 2015, 00:44
av C.W.
uppdaterades automatiskt I mobile idag