Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thehellbillydeluxe
Hej!

När man sätter timern i VOC, ska den slå ifrån efter varje gång värmaren startat så man måste aktivera den efter varje gång? Jag satte min i går kväll (blå pluppen till höger) värmaren startade i morse. Nu när jag tittade var pluppen grå alltså ej aktiverad? Lite dåligt att det inte finns veckodagar, men det kanske beror på vilken motor man har?
Användarvisningsbild
av Perra83
Du vill alltså ha återkommande timer?

Ja det är inte så tokigt. Värre är det om bilen kanske är inne på service och en timer ligger aktiv och startar inne i en verkstadshall... eller på något annat olämpligt ställe.
av S80-04
Dessutom går den att programmera endast 24 h i förväg. Förra bilen hade inte VOC och det var alltid att gå ut för att aktivera programmeringen till nästa arbetsskift. Tycker att det också borde finnas möjlighet till att i förväg skriva flera tider än två för starten!
av Thehellbillydeluxe
Hmmm, ja det där med verkstan är ju förståeligt! Men jag tycker mig ha sett en VOC reklam med fler än två timers och veckodagar... Jag kan tillexempel inte fjärrstarta min och kyla men det tror jag bilar med VEA motorn kan.
av BennyL
Det finns regler som förbjuder programmering med veckoprogram till personbil därav bara aktivering 24 timmar i taget.
Verkstad eller parkering i garage av den andra parten som råkar använda bilen en dag... inte bra!
Användarvisningsbild
av Kite
Nya xc90 ska ha stöd för flera timers och att ställa återkommande på veckodagar.
av Thehellbillydeluxe
Då är det dags att fixa en buggfri app så att jag slipper vara betatestare och betala för det! Ställa timern i bilen är inga problem, men via appen är ett litet lotteri.
av BennyL
Kite skrev:Nya xc90 ska ha stöd för flera timers och att ställa återkommande på veckodagar.
Det är säkert så, men jag tror ändå med stor säkerhet att du behöver aktivera dem en och en...
Användarvisningsbild
av apersson850
Inte enligt bruksanvisningen. Måhända har reglementet ändrats, om nu detta inte varit tillåtet tidigare.
Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]