Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
#981514
Hej och godkväll.
Är möjligen en trög fråga och det finns förhoppningsvis en enkel lösning på detta. Nybliven V60-ägare som är utrustad med keyless. Problemet är att jag inte lyckas låsa upp,/låsa bilen via någon dörr förutom bagageluckan! Fungerar ypperligt därifrån och det är inga problem att starta bilen med nyckeln i tex fickan.

Någon som har en lösning på detta? Är det en inställningsfråga? Begränsning?

Alla tips mottages.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#981551
Kanske batteriet i nyckeln? Min bil blir extremt svåröppnad när batteriet börjar bli dåligt, vilket innebär att jag måste trycka på "lås upp" på nyckeln.
Användarvisningsbild
av rikrd
#981554
Skadar ju inte att prova byta batteri. Men har man keyless så har man det väl "överallt" och inte bara i bakluckan och med startmöjlighet utan nyckel i tändningen? ;) Bara så jag kan utesluta en sådan sak hehe.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#981561
rikrd skrev:Skadar ju inte att prova byta batteri. Men har man keyless så har man det väl "överallt" och inte bara i bakluckan och med startmöjlighet utan nyckel i tändningen? ;) Bara så jag kan utesluta en sådan sak hehe.
Keyless har man som standard överallt, en radie på ca 1-1,5m från dörrhandtaget som men det ka n vara så att den enbart är inställd att kunna öppnas vid på bakluckan. Under My Xar och nyckelfri öppning finns massa inställningar vad gäller keyless och hur det ska fungera. Börja att kolla så att den är ifylld på att öppna alla dörrar och utgå sen ifrån det.
Användarvisningsbild
av rikrd
#981562
Japp, tack för svar. Har kollat den inställningen och där är det inställt för "öppna alla" om jag inte minns fel. Får kolla en extra gång. :)
av Hegus
#981655
rikrd skrev:Japp, tack för svar. Har kollat den inställningen och där är det inställt för "öppna alla" om jag inte minns fel. Får kolla en extra gång. :)
Va har du för årsmodell på bilen? Det är ett känt fel att de första årsmodellerna av V60 hade Keyless problem. Min var inne på verkstad för någon månad sedan och blev lagad eftersom det endast gick att öppna via systemet från höger bakdörr och bagaget, vilket är ett klassikt tecken på just detta felet. Volvo tog det mesta på goodwill men det sved ordentligt i plånboken ändå.
av Hegus
#981671
rikrd skrev:Okej! Det är en 2011 jag har så det kan ju vara möjligt att det är samma som för dig då. :/
Jag har också en -11. Risken är väl stor att du också drabbats av detta. Se till att åka till verkstaden och kolla upp det och förhoppningsvis kommer Volvo ta den mesta delen på goodwill (eftersom felet är väl känt av dom också) Dock kommer du få betala en "liten" del själv också förmodligen. Min reparation skulle kostat 12000kr men jag fick betala 4200kr.
Användarvisningsbild
av rikrd
#981700
Attans då! Lite roligt/märkligt skall tilläggas är att säljaren svarade nej på frågan om det var keyless. Jag såg ju nyckelsymbolen på dörren..
av ansjo
#981717
Är det keyless på bilen som du nyligen köpt ska den funka, du har väl garanti kvar?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]