Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
#981741
Bilen är från 2011. Säljaren varken frontade eller visste(?) att det fanns keyless utrustad. Vad bör man göra? Finns väl ingen garanti som täcker detta?
av ansjo
#981745
I min värld ska allt funka om man köper begagnad bil, om man inte är överens om annat. Är det inte tre månaders garanti vid köp av begagnad bil av bilfirma?
Användarvisningsbild
av svergie2
#981800
Köpte du av firma så har du konsumentköplagen på din sida. Garantier är onödiga om dom är kortare än 6 månader eftersom konsumentköplagen gäller i tre år (dock ska du bevisa att felet fanns från början efter 6 månader).

Ta bilen till försäljaren och be dom fixa keyless. Ska kosta 0 kr för dig :)
av yuphin
#981811
Har också key symbol på dörren, är det automatisk keyless funktion i bilen då? Hur funkar det, skall man kunna trycka på knappen och sedan trycka på Start knappen och åka iväg utan att sätta i nyckeln alls? Har en 2012:a.
Användarvisningsbild
av Perra83
#981822
70-modellen har väl gummidutten på keylesshandtaget. En liten nyckel sitter det på plasthöljet som går att ta loss när man vill låsa upp med nyckeln. Den symbolen finns på bilar med och utan keyless.
av TobbeViktor
#981900
Har du keyless inuti bilen, så borde du även ha det till dörrarna.
Som skrevs innan så har du säkerligen samma fel som volvo mycket väl känner till.
Köpte min begagnad av volvo-handlare. Fick sen fixat 3 av dörrarna i 2 omgångar på garantin från säljaren.
Hade oturen när jag köpte bilen att säljaren visade funktionen på den enda dörren som funkade.
Problemet sitter tydligen i kablaget till själva sensorn i dörren. Lösningen är att de byter kabel till sensorn.
av Hegus
#981932
yuphin skrev:Har också key symbol på dörren, är det automatisk keyless funktion i bilen då? Hur funkar det, skall man kunna trycka på knappen och sedan trycka på Start knappen och åka iväg utan att sätta i nyckeln alls? Har en 2012:a.
Det är ju bara att testa. Ha din nyckel i fickan och greppa om dörrhandtaget. Har du Keyless öppnas dörren. Ska du låsa den så lägg typ tummen på den lilla plattan som finns på handtaget. Då ska bilen låsas automatiskt. När du sätter dig i bilen så ha nyckeln i fickan och tryck på startknappen. Har du Keyless så startar bilen nu. Läs mera i instruktionsboken hur det fungerar och hur man ställer in i menyerna i bilen.
Användarvisningsbild
av rikrd
#982076
Är rätt så säker på att något är glappt. Har förvisso inte bytt batterier i "nyckeln" ännu, men provat den andra och det blir samma scenario. Men igår när jag skulle skjutsa dottern, provade jag så klart om funktionen mirakulöst hade reparerat sig själv, jag drog i handtaget några gånger men inget hände, dottern tog då tag i dörren bak och då låstes bilen upp. Men efter det har vi inte lyckats igen....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]