Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#994303
Nej, man behöver inte ta lös dörrsidan. Finns en svart plugg på gaveln av dörrarna som man tar bort och där inne finns en torx skruv T-25H med ett hål i mitten. Så ta ett långt bits elle mejsel för hålet är inte så stort.

1. Ta bort den lilla kåpan till höger om handtaget
2. Dra ut handtaget till max och håll det där medans du skruvar på skruven på gaveln av dörren
3. När du känner motstånd så slutar du skruva och så släpper du handtaget och det ska då stanna i uteläge.
4. Nu ska även låskistan (förardörren) gå att dra ut.
5. Tryck handtaget lite åt höger (tror jag d var) så ska den högra delen hakas lös från dörren och sen lirkar du ut vänster sida ur dörren.

Var lite trixit i början till man förstod funktionen hur d skulle fungera.
Får du inte handtaget att stanna i uteläge går det ej att haka lös.

Testa så ser vi hur långt du kommer...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1094305
Ja en mycket bra beskrivning. Jag hade båda framdörrarna och en bakdörr som inte fungerade. Tog lös kontakten och sprayade CRC Oxide Clean på både hona och hane. fungerade direkt efter återmontering. :D
Frågan är bara hur man gör med bakdörren, finns ju ingen skruv på gaveln där.
av pergrein
#1094492
Japp d finns, kolla bakom gummilisten :D

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1094650
pergrein skrev:Japp d finns, kolla bakom gummilisten :D

Mvh
Per
Ja där var det ett hål!
Tack! :-)-)
av Andersfiskar
#1246960
+1 på den! Tack som fan för hjälpen. Det sparade mig felsökningsavift och gud vet vad de hade valt att byta ut. Hade problem med att lås-upplås blev sämre och sämre och tillslut bara funkade om jag stod klistrad vid bakdörren med nyckeln i fickan. Plockade bort förardörrens handtag och sprayade - hjälpte inget alls. Gjorde samma sak på bakdörrarna och voilà. Bilen blev som ny. 2013 v60.
av Jenmic
#1250605
S60-11.
Hade samma problem på min. Kom ingen ström fram efter kontaktstycke... Kontaktytan i hondelen på kontaktstycke var dåliga/sönder, syntes att dom varit där förut.

Pillade in ihopvikta häftklamrar I hondelen av kontaktstycket, för att ”få ner” kontaktytan igen, mätte och fick ström igenom kontaktstycket.

2/5 funkade, nu funkar alla.
Användarvisningsbild
av Bendis
#1256429
Suck!
Tog loss förarsidans handtag, sprayade i kontakterna. Nope. Ingen skillnad. Bytte plats med ett annat handtag som funkar - men icke, förardörren funkar fortfarande inte. Misstänker att det är kabelbrott inne i dörren så jag tog loss dörrinredningen. Men den åkte tillbaka nästan lika snabbt då det verkar som att just dessa kablar är dragna innanför plåten.
Får dyka in där en annan dag helt enkelt.
Någon som gjort detta tidigare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1256635
Bendis skrev:Suck!
Tog loss förarsidans handtag, sprayade i kontakterna. Nope. Ingen skillnad. Bytte plats med ett annat handtag som funkar - men icke, förardörren funkar fortfarande inte. Misstänker att det är kabelbrott inne i dörren så jag tog loss dörrinredningen. Men den åkte tillbaka nästan lika snabbt då det verkar som att just dessa kablar är dragna innanför plåten.
Får dyka in där en annan dag helt enkelt.
Någon som gjort detta tidigare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
då förardörren och passagerardörrens handtag styrs av bakdörrarnas handtag, så hade jag testat i ditt fall och trycka ihop kontakterna och spreja i bakhandtagen, funkar inte bak så kommer fram inte fungera. gjorde så på min för 2 veckor sedan och nu funkar allt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]