Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wizzman
#1328261
pergrein skrev:Testa igen på att böja stiften m.m på vänster bakdörr. Min gjorde precis likadant att man måste ha nyckel nära för att fungera... Är iaf värt att testa innan du köper nytt handtag.

Mvh
Per
Hade isär det 3ggr och böjde till stiften rejält sista gången, men det hjälpte inte :(
av pergrein
#1328331
Ajdå, ja då är det nog ett nytt/begagnat handtag som gäller.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Briander
#1328678
Har haft samma problem på min, det byttes och felsöktes mycket men, att byta kablaget till handtagen på bakdörrarna är ofta lösningen.
av Jenmic
#1330492
Hade samma problem med min S60-11. Inga dörrar funka, bara bakluckan som funka.

Visade sig vara glapp i kontakterna till dörrhandtagen. Mottagarn (iaf på min bil) satt i bakdörrarna så börja där. Lossa handtaget, o se till att det kommer ström genom kontakten. Jag pillade in vikta häftklamrar i hondelen av kontakten (för att öka kontaktytan o spänningen ner mot handelen). Funkat i två år nu...

Kostnad:
159kr för mejseln
20 för häftklamrarna
3 timmars jobb

Med vänlig hälsning,
M
av matnik
#1555278
keyless.jpg
keyless.jpg (2.47 MiB) Visad 917 gånger
Misstänker att det bara är att byta kabelmattan till höger bakdörrs handtag för mig också? När jag läggger nyckeln som på bilden så fungerar keyless på både fram och bakdörr- Tar jag bort den så fungerar det inte alls. Antar att det betyder att det är taskig kontakt i kablaget?!
av pergrein
#1555330
Gör som alla andra och böj till stiften i kontakten först innan du börjar byta något alls.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1555331
matnik skrev: mån 18 sep 2023, 08:43 keyless.jpg

Misstänker att det bara är att byta kabelmattan till höger bakdörrs handtag för mig också? När jag läggger nyckeln som på bilden så fungerar keyless på både fram och bakdörr- Tar jag bort den så fungerar det inte alls. Antar att det betyder att det är taskig kontakt i kablaget?!
Eller är det bara dåliga batterier i dosan?
Har du inte bytt nyligen är det en billig första åtgärd att byta till nya kvalitetsbatterier.
av matnik
#1555393
Eftersom det fungerar klockrent på vänstersida/förarsidan med keyless i båda dörrarna. Så misstänker jag inte att batterierna i nyckeln är problemet, utan att det är kontakt problem i bakdörren på högersida.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]