Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Seizure
Hallå!

Har ett litet problem med min s60 -11.. Varje gång jag startar bilen så luktar det illa. Tror detta kommer från AC:n. Mer märkbart nu när det börjar bli lite varmare klimat och AC:n får jobba lite mer vid start. Lukten försvinner efter ca 1min körning dock.

Är det något som kanske är igensatt och kan lätt länsas själv tro?

Alla tips, funderingar och övriga förslag är välkomna.
Bilen har gått ca 8500 mil och servades förra Augusti.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Seizure skrev:Hallå!

Har ett litet problem med min s60 -11.. Varje gång jag startar bilen så luktar det illa. Tror detta kommer från AC:n. Mer märkbart nu när det börjar bli lite varmare klimat och AC:n får jobba lite mer vid start. Lukten försvinner efter ca 1min körning dock.

Är det något som kanske är igensatt och kan lätt länsas själv tro?

Alla tips, funderingar och övriga förslag är välkomna.
Bilen har gått ca 8500 mil och servades förra Augusti.
Det är kondensvatten som luktar, och jag har känt detsamma på min gamla 945 och förra V50, som också kunde lämna en liten pöl under bilen. Vet dock inte om det är något som man kan eller bör göra. Googlar jag på det får jag bla denna träff, http://www.vibilagare.se/bilfragan/bilf ... n-lukt-229
av volvoc70cab
Vid de tillfälle jag använder mig av AC:n , så avslutar jag om det ät möjligt att koppa ur den den sista milen med hög fläkthastighet så AC:n torkar upp.
av Hakan975
Grabbens gamla BMW luktade .. ähum.. gammal bord*ll innan vi använde en sån här:

Det fungerade ett tag (något år) innan det är dags igen. Det växer bakterier i smutsen och det är tydligen dom som luktar illa.
Användarvisningsbild
av Perra83
På svärfars V60 -14 kommer lukten och försvinner till och från under körning. Ska prata med honom så får han lämna in bilen innan garantin går ut. Bilen har rullat strax över 2000mil.

Min -13 och 6000mil luktar inget.

Tänk vad bra det är med internet och den[…]

Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]