Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#987227
Om jag fick en sådan spricka efter 200 mil så skulle jag kräva att detta går på garantin, du har ju inte orsakat
skadan.
Användarvisningsbild
av hakank
#987317
Hörde mig för med min servicetekniker. Han menade också att det gick på garantin om det självpruckigt men ville se det "live" först. Men jag tror inte att det blir några problem med garanti.
#987960
Har en likadan spricka i min bil, kanske lite kortare, trodde att det hade med monteringen av glaset att göra för den sitter verkligen precis på mitten.
#988031
Verkar som om att det kan bli lite spänningar och den är precis i mitten. Det är ju rätt (jädrigt hårt) chassie/fjädring i XC60 och det gör nog inte saken bättre.
#1186769
Lyfter den här tråden då vi råkat ut för samma sak på vår V60 (2600 mil, drygt 1 år gammal). Exakt likadan spricka som övriga i tråden, hur gick det för er som lämnade in? Eller vad heter själva delen så man kanske kan köpa den själv om inte annat?
#1186772
StefanN skrev:Glaset går att köpa löst och är lätt att byta. Ta ut hela instrumenthuset så ser du hur du gör.
Jo men det var just att hitta glaset att köpa löst som verkar svårare än att byta det. Tänkte om det gick att hitta via bildelsbasen men det verkar bara vara hela instrumentet där och jag gissar på att det är dyrt på Volvo.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1186773
Gör teknikerna något under servicen som gör att det kan bli en repa på just det glaset i instrumentpanelen. Här har ni fått spricka, men någon en repa. Jag hade en repa där i min förra bil. Ofta när jag tittade på repan så undrade jag hur i hela hel.... har den kommit till. Jag själv kom fram till att jag inte gjort något i bilen som kan ha orsakat den.
Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de m[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Kan du ge exempel på funktioner eller annat […]

Vi som beställt nya XC60

Snygg! Bra färgkombo med Dark.

Vi som beställt nya V60

8,99 och går snart ner. De har rörlig[…]