Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
#974865
@Rille
Tog du loss hela fästet från S60 innan montering eller tryckte du bara på Spegeln?
Har spegeln hemma men inte börjat meckat än.
#974870
Tryckte på spegeln direkt. Men det är nog lättare att ta av hela fästet. Är bara att rotera fästet så lossnar det.
#975063
Nu sitter innerspegeln på plats och det gick relativt enkelt. Först tog jag bara loss själva spegeln men jag blev nyfiken så jag tog bort kåpan för att se vad som gömmer sig där bakom samt hur fästet sitter fast. Tycker inte om att ta loss plastkåpor då dess infästning alltid är i än ömtåligare plast, så jag plockade fram "fiskbenet" och då gick det rätt enkelt. Tjuvkikade i Volvos instruktion för att sätta dit en HomeLink innerspegel för att få förståelse hur det görs på enklast sätt, http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... ll/all/all

Jag tog loss originalfästet och testade det med nya spegeln och även gamla spegeln med nya fästet men båda passade och kändes sitta bra fastän originalfästet inte har spåret man kan se på nedanstående bild. Den lilla "klack" som nya spegeln har i infästningen lät jag vara kvar då nya spegeln klickade fast bra i originalfästet. Tog sedan en kort tur på dålig väg för att verifiera att spegeln inte ändrar läge och det gjorde den inte.
IMG_2469.JPG.jpg
IMG_2469.JPG.jpg (200.81 KiB) Visad 651 gånger
#993579
erikaeger skrev:
Hur som helst så beställde jag en V40-spegel från bildelsbasen.se, 275kr endast
Nu har priset stigit med över 600% ?:-/ för allas speglar som finns nu kostar kring 2000kr, vad har ni andra betalat?
#993724
~Kalle~ skrev:Nu har priset stigit med över 600% ?:-/ för allas speglar som finns nu kostar kring 2000kr, vad har ni andra betalat?
Speglarna för 2000 kr är sådana med automatisk avbländning. Standardmodellem med manuell avbländning går däremot att hitta för cirka 300 kr.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]