Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#954077
Känns ju helt skruvat om de skulle orka hinka i nya D4 med nya automatlådan och allt. Detta borde med 99% trolighet vara ett billigt sätt att snabbt få ut lite mer hybrider på marknaden nu när man samlat ihop data om hållbarhet m.m. från de D6:or som rullat några år nu. Att satsa miljoner för att integrera de nya prylarna istället för att bara dra ner effektnivån lite på nuvarande drivlina känns helt orimligt. De har bättre saker för sig med sina resurser på kort sikt.
av DonNicce
#954118
Å andra sidan så ska vea-motorerna få elektrifiering på bred front och det arbetet har börjat för länge sedan. Sannolikt med just D4-motorn då den var först ut. Så det är nog inte särskilt dyrt för Volvo att börja saluföra Vea med hybridteknik.

Dessutom är nog Volvo tvungna att uppdatera och modernisera sin laddhybrid i takt med att fler konkurrenter lanserar sina motdrag, vissa riktigt attraktiva. Inte minst måste förbrukningen ned från D6 AWD när elmotorn int är igång.
av Linqid
#954295
SurfarHy skrev:Femcylindrig finns bara som 2.4l? Minns inte vilken volym nuvarande D3 har.
De senare åren har D3/D4 varit 5-cyl på 2,0 liter.
Användarvisningsbild
av Perra83
#954405
Linqid skrev:
SurfarHy skrev:Femcylindrig finns bara som 2.4l? Minns inte vilken volym nuvarande D3 har.
De senare åren har D3/D4 varit 5-cyl på 2,0 liter.
Ja sedan 2011 eller nått.
Användarvisningsbild
av V9097
#954428
Det skulle förvåna mig mycket om det inte är 2.4liters med dubbelturbo. Denna gång på 163hk, dvs samma effektuttag och samma motorvolym som D3 AWD 2011 och D4 AWD 2012-2013. Detta betyder att D5 Twin Engine i så fall får exakt samma hårdvara som D6 Plug In (som kommer byta namn till Twin Engine).

Vilket osökt för in tanken på en D5 Twin Engine med Polestar :D

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]