Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timberman
Hej Allesamman!

Då är man en ny volvo ägare och måste erkänna, vilket lyft från allt man tidigare ägt från VAG (Skoda och Audi främst).

Nu är jag intresserad av att fylla allt med tips och trix gällande XC60.

Spontant väldigt nöjd med bilen, dock är förbrukningen lite i överkant, och undrar lite hur ni "kör" era bilar, jag ligger kring 1 liter/milen, vilket känns väldigt högt i jämförelse med uppgifterna om bilen...

Sen till de positiva delarna :)

Vilken bil, och sensus mjukvaran tillsammans med VOC är helt enkelt "PRICELESS"!!

Dock inte så insatt, vad kan man hitta på?
Kan man uppgradera Sensus själv via 4G på sin mobil, eller bara Volvo verkstad som kan göra det?...
Hur gör ni med musiken, jag streamar just nu från telefonen, men tycker det är irriterande att t.ex. knappljud och annat skickas över till högtalarna i bilen, någon som gör annorlunda på denna fronten? :)

Jag försökte använda webläsaren i bilen, helt horribel... Men kanske inte det man använder bilen till :)

Någon som streamar eller kör videomaterial i bilen?

Ja ni ser, där är en massa frågor, ni får gärna skriva av er med tips och trix :)

Ha det gott!
av nadderf
Vilken motor och AWD eller FWD är väldigt relevant gällande förbrukning? Aldrig upplevt att den tar med onödiga ljud via BT streaming men sen har jag alla ljud på ljudlöst alltid på mobilen :p

Väldigt intressant tråd btw, väntar på min XC60 men har V60 nu så känns som man redan kan bilen, men kan ha fel :)
av Schmoyoho
1 l/mil lät väldigt mycket i överkant för en D4, om du inte kör mycket stadstrafik? Använder du bränslevärmaren mycket, eller har du bara tung högerfot i.o.m. att bilen är ny? Antar du även nollställt snittförbrukningen emellanåt så den inte tar med gammal data i beräkningen. I sådana fall tar det mycket längre tid innan du får ner förbrukningen enl. färddatorn.
Användarvisningsbild
av Kite
Aldrig upplevt knappljud via blåtand i bilen heller, är troligen något din telefon får för sig att skicka över i så fall.
Användarvisningsbild
av PaNi
Mina knapp- och varningsljud från telefonen (iPhone 5) hörs i bilen (XC60 MY14 med uppdaterad Sensus). Det kan jag leva med, ett större problem är att när telefonen är ihopkopplad med bilen och jag lyssnar på något annat än just telefonen (radio exempelvis) så hörs inte telefonens ljud alls. Missar därför en del saker som telefonen försöker uppmärksamma mig på.
av Rudolfs
PaNi skrev:Mina knapp- och varningsljud från telefonen (iPhone 5) hörs i bilen (XC60 MY14 med uppdaterad Sensus). Det kan jag leva med, ett större problem är att när telefonen är ihopkopplad med bilen och jag lyssnar på något annat än just telefonen (radio exempelvis) så hörs inte telefonens ljud alls. Missar därför en del saker som telefonen försöker uppmärksamma mig på.
Det gör min, lyssnar jag på radio eller navi så plingar telefonen själv när jag får mail, Får jag sms så plingar bilen istället. Iphone 5s använder jag :)

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]