Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, slutligen bestämt mig för en V60. Har valt en Ocean race med teknikpaketet. Finns dock några frågetecken kvar som jag får beslutångest över. Vill kolla med er "erfarna" :)

Tonade rutor: På V60, är det något man saknar på en "vanlig" modell?

Front och tröskeldekor? När man tittar på bilder tycker jag bilen ser sjukt mycket bättre ut med dessa detaljer? Kan det vara värt 9000:- för den stylingen, eller är det överflödigt? Vet att det är en smaksak men.

Ljust skinn: Har hört lite varningar om detta. Har två barn och det sägs att detta skinn slits snabbare än mörkt skinn? Dvs saker färgar av sig och det blir kvar oavsett hur mycket man än rengör? Vad är er erfarenhet? Bara det att ljust skinn är så himla mycket snyggare.

Skulle bli väldigt tacksam över åsikter om detta!
volvobrasse skrev:Tonade rutor: På V60, är det något man saknar på en "vanlig" modell?
Om du har små barn som är känsliga för värme är det toppen. Bilen blir märkbart svalare sommartid.
Annars, nej.
volvobrasse skrev:Front och tröskeldekor? När man tittar på bilder tycker jag bilen ser sjukt mycket bättre ut med dessa detaljer? Kan det vara värt 9000:- för den stylingen, eller är det överflödigt? Vet att det är en smaksak men.
Jag tycker det förstör hela bilen. Skulle inte lägga ett öre på det.
Tvärtom så skulle jag välja bort din bil begagnat.
volvobrasse skrev:Ljust skinn: Har hört lite varningar om detta. Har två barn och det sägs att detta skinn slits snabbare än mörkt skinn? Dvs saker färgar av sig och det blir kvar oavsett hur mycket man än rengör? Vad är er erfarenhet? Bara det att ljust skinn är så himla mycket snyggare.
Ljust skinn är inte känsligare i sig, det är samma skinn och samma ytbehandling. Skillnaden är bara att smutsen syns tydligare.
Det går utmärkt att hålla ljust skinn rent, det handlar bara om att köpa rätt saker. Köp dessa, inget från macken eller stormarknaden.
http://www.pingens.se/i/bilvardsguider/ ... assat.html
Utsmycka bilen som DU vill ha den, tänk inte på vad andra kommer att tycka den dagen du ska sälja den, du kommer bara att ångra dig. Jag tex ratar ju allt vad blis, lane och allt vad det nu heter och skulle aldrig kö´pa de där safetypaketen el vad det nu heter, och andra skulle förmodligen inte köpa en bil utan, men jag köper en bil som jag vill ha den.
Alla bilrutor idag har viss nivå av toning

Blev det längre bultar också?

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]