Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#913394
Jag fick min V60 D4 awd igår och blev upplyst om TPMS funktionen.Eftersom jag har en uppsättning okörda Nokian hemma på fräscha
originalfälgar blev jag lite fundersam.Kollade runt lite och såg att en uppsättning TPMS ventiler ligger från 700 kr.Ingen större kostnad
i sammanhanget men finns det någon risk för att de inte funkar på min bil.Det står ju dessutom tydligt i manualen hur man ska avaktivera
TPMS funtionen om man vill.Ska man vänta och se fast vinter däcken måste ju på i alla fall..
av molokov
#913748
raye123 skrev:Jag fick min V60 D4 awd igår och blev upplyst om TPMS funktionen.Eftersom jag har en uppsättning okörda Nokian hemma på fräscha
originalfälgar blev jag lite fundersam.Kollade runt lite och såg att en uppsättning TPMS ventiler ligger från 700 kr.Ingen större kostnad
i sammanhanget men finns det någon risk för att de inte funkar på min bil.Det står ju dessutom tydligt i manualen hur man ska avaktivera
TPMS funtionen om man vill.Ska man vänta och se fast vinter däcken måste ju på i alla fall..

Det står tydligt i manualen hur man ska avaktivera skriver du. Har du testat? Funkar det?
Är det något du behöver göra varje gång eller kan du släcka det för alltid med ett knapptryck?
av raye123
#913787
Sid 334 i manualen.Under My Car>Däcktryck>OK så aktiveras/deaktiveras TPMS . Har ej testat,har bra haft bilen 3 dar och
det sitter TPMS ventiler på.Nästa helg ska jag testa när vinterdäcken åker på.
av molokov
#913871
raye123 skrev:Sid 334 i manualen.Under My Car>Däcktryck>OK så aktiveras/deaktiveras TPMS . Har ej testat,har bra haft bilen 3 dar och
det sitter TPMS ventiler på.Nästa helg ska jag testa när vinterdäcken åker på.
Jag har en ny V60 med TPMS, dvs ventiler i däcken.

Dock så missade dom att sätta i ventiler i vinterdäcken som nu är påmonterade.
Jag provade att stänga av enligt sid 334 i manualen.
Det fungerade inte!
Under My car så finns en rubrik som heter "däcktryckskontroll" men jag kan inte göra ngt efter att jag tryckt mig in dit eftersom det bara står "däcktryckssensorer saknas"
#914224
Fick min XC60 den 2/10 och har ingen TPMS aktiverad och det finns inget menyval. Ventilerna har jag dock..
#914347
Ja, jag vet inte om jag är så intresserad av det då jag köpt vinterhjul utan sensor. Letade i inställningarna under My Car utan att hitta något så jag valde då att inte köpa till dem.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]