Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
#895292
Skruvteknikern skrev:hmm... kan man liksom via skärmen se aktuell däcktryck på däcken.

Dragit iväg en mejl till min handlare för att vara säker.
Var ej på en Volvo bil.

På den bilen kan man det men har inte sett detta system på Volvo bilar ännu.

Så förhoppningsvis löser Volvo detta bättre än dom bilar jag sett det på hittills.
#895353
Man ser ikke hvilket trykk som er i dekkene. Men det indikerer med grønt når dekkene er innenfor normalen.
Har fått melding på begge bakdekken om lavt trykk, og da kommer det melding i dashbordet, med bilde av hvilket dekk det gjelder, og hvilket dekk det gjelder blir merket med gult.
Det har begge gangene vært lavt trykk, og etter påfylling har alt vært ok.

Twendor
av omi
#895493
Hej!
I den här artikeln i tyska Volvo-forumet står att läsa (öppna den bifogade pdf-filen), att alla Volvo-bilar som tillverkas 2014 under veckorna 28 - ca. 38 utrustas med det direkta systemet dTPMS (med sensorer i ventilerna), medan man under veckorna 38 / 39 går över till det indirekta systemet iTPMS som använder sig av ABS-sensorerna:
http://www.motor-talk.de/forum/tpms-rei ... st40971402

Hälsningar,
Oliver
Användarvisningsbild
av ersj
#895599
Blev lite bekymrad då jag beställt en V40 som levereras ganska snart som jag har vinterdäck till utan TPMS och som jag har köpt kompletta 18" fälgar till även dessa utan TPMS. Jag läste instruktionsboken på minvolvo.se nu och det finns där en punkt som heter TPMS - aktivera/deaktivera:
1. Starta motorn
2. Välj systemet MY CAR för att öppna menyerna till däcktryck
3. Välj däcktryck och tryck på OK. Ett X visas i informationsdisplayen om systemet aktiveras, alternativt försvinner om systemet deaktiveras.
Sedan står det en upphöjd 21 där det sedan står: endast på vissa marknader.
Hoppas det funkar att stänga av systemet om det nu är så att det är TPMS på min bil.
av tunnis
#895842
Känns skönt att min tidiga my15 slapp sensorerna. Dyrt och krångligt med 8st sensorer (sommar resp vinterdäck).
Däremot ska Abs-lösningen vara driftsäkrare (och billigare). (Bilar byggda v39 och framåt.)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]