Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av limball
#891795
Jag var innehos en ÅF idag för att uppgradera min sensus connect till navigation.
Först har teknikern problem att få igång programvaran, men efter ett tag får vi igång den och tar en provtur och den verkar funka som den ska.
Men efter jag betalat och sätter mig i bilen för att köra, står det att min navigation inte är aktiverad kontakta volvo ÅF.
Jag går genast in igen.
Teknikern har ingen förklaring på varför och ingen annan på verkstan heller då ingen gjort denna uppgradering förut.
Efter teknikern frågat dom på Volvo var beskedet att det kan ta upp till 3 dagar innan navigationen är aktiverad.

Har någon varit med om samma, varör ska det ta 3 Dagar.?
av CHSC
#891802
Lite sugen på att uppgradera med navigation, vad fick du betala?
av limball
#891811
Bilia där jag köpte bilen ville ha 7000kr vilket jag ifrågasatte, jag har ju redan sensus connect HP 7 i bilen samt volvo on call, hur kan en aktiveringskod kosta 7000kr.?
Jag fick uppfattningen att de inte förstod min fråga och ringde runt till alla volvo ÅF i Skåne, tillslut hittade jag en som sa att jag bara behövde en mjukvarouppgradering för 375kr samt en knapp för 50kr och en manual för 75kr.

Men som sagt jag har inte fått den att funka ännu.
av JonnyRocker
#891817
limball skrev:Bilia där jag köpte bilen ville ha 7000kr vilket jag ifrågasatte, jag har ju redan sensus connect HP 7 i bilen samt volvo on call, hur kan en aktiveringskod kosta 7000kr.?
Jag fick uppfattningen att de inte förstod min fråga och ringde runt till alla volvo ÅF i Skåne, tillslut hittade jag en som sa att jag bara behövde en mjukvarouppgradering för 375kr samt en knapp för 50kr och en manual för 75kr.

Men som sagt jag har inte fått den att funka ännu.
Så du betalade 500 kr, har fått knappen monterad och de har tryckt in någon form av mjukvaruuppdatering? Eller var det bara en kod? Vilken ÅF var det som kunde fixa detta för en femhundring?

Jag är själv sugen på navigation (har också redan HP7 och VOC) men tvekar för prislappen 7000 kr...

Det där med att det kan dröja upp till tre dagar verkar stämma. För mig tog det nästan ett dygn för en annan uppdatering, fler appar till Sensus Connect, att slå igenom.
av limball
#891833
mjukvara installerades och det tog 1,5 timme jag gjorde det på bilmånsson i Eslöv.

Alla andra ska ha 7000, det skulle eslöv också ha först, men efter en diskussion såg de att jag bara behövde mjukvaran eftersom jag redan har HP7 och Voc.
Det kan vara så att de har tabbat sig och gett mig ett underpris.

Eller så har andra inte lyssnat ordentligt på min fråga och bara tittat snabbt i listan.
Gemensamt med alla är att de har låtit osäkra med sina svar.
Hos bilmånsson slog jag till direkt.
av Psyko
#891838
Dom kommer märka att dom gjort fel när dom får får fakturan på mjukvaran från Volvo . Infon ang uppgradering och tillägget navigation har varit lite rörigt att förstå, dom har missförstått hur det fungerar. Uppgradering av sensus med tillägget navigation ska kosta runt 7000:-
Användarvisningsbild
av crumpets
#891847
7000 låter som rätt pris. Har du betalat mycket lägre än det är det helt klart fel.
av limball
#891862
crumpets skrev:7000 låter som rätt pris. Har du betalat mycket lägre än det är det helt klart fel.

Ok jag har fått bra pris.
Varför fungerade det när vi tog testrundan med teknikern, men inte efter?
Användarvisningsbild
av Phyxius
#891873
Jag är tveksam till att du ens fått navigation. Jag skulle tro att dom bara uppdaterat till senaste versionen av Sensus Connect. Det är förmodligen därför det inte fungerar.
av JonnyRocker
#891932
Kan det vara "Internetkarta" som du har fått? Jag har i en annan tråd (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=15) undrat om någon har denna funktion som finns beskriven i manualen för MY15.

Fick du knappen monterad?

Vänta de tre dagarna och se om funktionaliteten dyker upp. En bekant trodde att bilen efter en mjukvaruuppdatering "verifierar" att uppdateringen verkligen fungerar som tänkt och inte får hela Infotainmentsystemet att haverera. Därför ser man inget av uppdateringen förrän efter ett tag. Detta skulle förstås inte förklara varför det hela verkade fungera med teknikern i bilen men inte senare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]