Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1155155
Nä, det är ju 10 Mbit/s jag har :oops:
Skrev lite fel där.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1155169
Ilduce77 skrev:
CabBO skrev:Har laddad ner den nya uppdateringen nu och allt fungerar fin fint. Det stod att nedladdningen till USB minnet skulle ta 2tim och 48min och det stämde. Sen tog det 1tim och 37min att uppdatera i bilen från USB minnet. Skall det behöva ta så lång tid ? Jag har ett 10GB bredband genom stadsnätet. Ligger det så mycket material i nedladdningen att det skall ta sån tid. Går ju snabbare att ladda ner till bilen än till ett USB minne.
Filen är på 17 gb.. Ganska stor fil/filer...

Jag har 100 Mbit/s och det tog ca 2,5h..

Är du säker på att du har 10 Gbit/s i bredband.. Det är ruskigt ruskigt fort! :)
Att det gick fortare att uppdatera till bilen beror på att det är endast är "ändrade" filer i uppdateringen som överförs , identiska filer överförs inte :D
Användarvisningsbild
av CabBO
#1155195
Så är det ju naturligtvis :D
av Ankie
#1334963
Kapar tråden lite.
Har precis köpt en v40 - 16
Den har navigerings knappen och den visar kartor när jag kör, men jag kan inte söka på adresser.
Jag har internet koppling i bilen, satt in extra simkort i handskfacket.
Och det funkar.
Det står sensus navigation när jag trycker på nav knappen.
Går jag sen in bland inställningar så står det att sensus navigering inte är aktiverat vv kontakta ÅF.
Ska jag verkligen behöva betala 7000 spänn?
Tack på förhand 😊
Ankie
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1334973
Då har du internetkartor och ska kunna söka adresser men får ingen vägledning.
Nä du behöver inte betala 7000 utan ha lite is i magen och vänta till bilia sänker priset.
Jag betalade 4500-5000 ,fortfarande mycket pengar men för att slippa fibbla med telefonen eller annan lös navigator så tycker jag det är värt det.


/M
av Ankie
#1335026
Tack,
Det är ju hål i huvudet att dom säljer en bil med navigation och sen så funkar det inte...
Men jag undrar om det är internet kattor för det "funkar" även när jag inte har simkort i eller delar internet med bilen...
Får se vad volvo säger
Användarvisningsbild
av Derank
#1335032
tills vidare så använd google maps, det spöar ju allt vad NAV heter, hittar ju bannemig varenda liten fiskestig i skogen tom
av Amloaan
#1341543
Har en V60 från 2014 funderar på att upgradera så jag kan installera nya kartor själv, är det någon som vet vad den updateringen heter, var vid Volvo i Upplands Väsby och dom hade ingen anning om vad jag menade eller vad det skulle kosta...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]