Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
#929839
Konstigt. Det gör inte min. Min indikerar rätt på 99% iaf
av LazerHawke
#929846
Rudolfs skrev:Konstigt. Det gör inte min. Min indikerar rätt på 99% iaf
får luska ut vilken version jag har i min bil... vilken ska det vara??
Användarvisningsbild
av leiwi
#930081
LazerHawke skrev:
mange69 skrev:Kolla här för senaste kartor <URL>http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 2a2ec</URL>
Antar att du menar hastigheten vid kamera varningen. Dör är underlaget generellt dåligt.
exakt mange det är kamera varningarna som indikerar fel aktuell hastighet som gäller på sträckan...

Ja så är det !
Om man analyserar den senaste kartuppdaterings filerna så ser man att mycket av kartdatan är från senare delen av 2013!!!!
Detta gör ju att vissa saker inte blir riktigt upp to date .
Men egna kamerafiler går ju att ladda. :o
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1152012
firefightern skrev:Vi snackar om 7000kr för en kartuppgradering ,mig veterligt kan man nog få världens bästa GPS köpt var som helst för halva priset och den räcker förmodligen hela bilens livs längd som för övrigt inte verkar vara värst länge med dagens Bilbytar hysteri,och Volvo kanske får skruva ner eftermarknads priserna lite för så Jä-a sngga är inte deras kartor mm,men det är väl säkert en principiell fråga om vad saker å ting ska få kosta oss hårt slitande Konsumenter som valt att styra runt i Volvo.

Tja/Fire.....
Jag kanske missförstod dig nu, men Volvos kartuppdateringar är gratis.

Det är om du inte har Navigator (menar inte internetkarta, utan den riktiga navigationen som inte kräver internetuppkoppling) som det kostar 7000 kr att uppgradera och få Navigator, som man sen kan ladda ner gratis kartor till..

Men du menar kanske samma sak.. :)

Edit: läste ditt inlägg igen och det är nog så du menar.. Sorry, glöm mitt inlägg... :D
Användarvisningsbild
av CabBO
#1152028
Hur vet man vilken version/uppdatering man har på sin navigator?
Användarvisningsbild
av CabBO
#1152030
TommyP86 skrev:Inställningar/systeminformation
Med navin igång.
Tack för snabb information.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]