Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
#1152228
Tjenix Tommy! kan hända att du har rätt och jag har fel, jag får ju fram kartan i bilen men den säger att den inte kan koppla upp sig mot internet ,"kontakta ÅF"
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1152239
Lånar tråden lite..
Har precis fått min V60 -17 med sensus navigation och innan hade jag en V70 med RTI.
Den hade jag laddat in fartkameror i genom en fil på ett usbminne som jag hämtade från en hemsida.

Hur är det med min nya bil? Är fartkameror med från början? För jag lånade en V60 CC under tiden jag
väntade på min bil och jag vill minnas att den varnade för kamerorna, men jag börjar fundera på om det
berodde på att den hade skyltavläsning och när den såg en fartkameraskylt så pep den till.

Hur gör man annars, är det på samma sätt som jag gjorde med RTI? Laddar hem filen till ett usbminne och
importerar POI till navigatorn?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1152452
Wolfyswe skrev:Lånar tråden lite..
Har precis fått min V60 -17 med sensus navigation och innan hade jag en V70 med RTI.
Den hade jag laddat in fartkameror i genom en fil på ett usbminne som jag hämtade från en hemsida.

Hur är det med min nya bil? Är fartkameror med från början? För jag lånade en V60 CC under tiden jag
väntade på min bil och jag vill minnas att den varnade för kamerorna, men jag börjar fundera på om det
berodde på att den hade skyltavläsning och när den såg en fartkameraskylt så pep den till.

Hur gör man annars, är det på samma sätt som jag gjorde med RTI? Laddar hem filen till ett usbminne och
importerar POI till navigatorn?
Fartkamerorna är med från början och visar en kamerasymbol på platsen för kamerorna. Den använder koordinater för att visa var kamerorna står. Alltså inte genom skyltavläsningskameran i rutan.

Däremot får du inget varningsljud när du närmar dig kameran, om du inte har röstnavigeringsljudet igång.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1152484
firefightern skrev:Tjenix Tommy! kan hända att du har rätt och jag har fel, jag får ju fram kartan i bilen men den säger att den inte kan koppla upp sig mot internet ,"kontakta ÅF"
Du har isf internetkartor i bilen, inte sensus navigation. Inte samma grej.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1152493
Ilduce77 skrev:
Wolfyswe skrev:Lånar tråden lite..
Har precis fått min V60 -17 med sensus navigation och innan hade jag en V70 med RTI.
Den hade jag laddat in fartkameror i genom en fil på ett usbminne som jag hämtade från en hemsida.

Hur är det med min nya bil? Är fartkameror med från början? För jag lånade en V60 CC under tiden jag
väntade på min bil och jag vill minnas att den varnade för kamerorna, men jag börjar fundera på om det
berodde på att den hade skyltavläsning och när den såg en fartkameraskylt så pep den till.

Hur gör man annars, är det på samma sätt som jag gjorde med RTI? Laddar hem filen till ett usbminne och
importerar POI till navigatorn?
Fartkamerorna är med från början och visar en kamerasymbol på platsen för kamerorna. Den använder koordinater för att visa var kamerorna står. Alltså inte genom skyltavläsningskameran i rutan.

Däremot får du inget varningsljud när du närmar dig kameran, om du inte har röstnavigeringsljudet igång.


Tack för svaret, jag får provköra till närmaste kamerastolpe och testa.
Jag brukar köra med röstnavigeringen på när jag använder gpsen så det är lugnt vad det gället ljudet.
Hur är det med att uppdatera kamerornas placering? Följer detta med kartorna eller kan man uppdatera det vid sidan om?
Användarvisningsbild
av CabBO
#1153352
CabBO skrev:
TommyP86 skrev:Inställningar/systeminformation
Med navin igång.
Tack för snabb information.

Har kollat nu och där står: 31421839AA
Tyvärr säger detta mig inget :|
Vad har jag missat?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1153370
CabBO skrev:
CabBO skrev:
TommyP86 skrev:Inställningar/systeminformation
Med navin igång.
Tack för snabb information.

Har kollat nu och där står: 31421839AA
Tyvärr säger detta mig inget :|
Vad har jag missat?
Märkligt om du har den bilen som du Modellår -17 och en gammal karta?? men du kanske tog ut bilen före 2016-11-04
Du skall bör nog försöka uppatera kartan , där borde stått 31489567 AA
Följ länken nedan så får du veta hur du går tillväga :D :D
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map
Användarvisningsbild
av CabBO
#1153375
Tack för snabbt svar och för länken.
Bilen köptes i början av december -16 så det kanske var i gränsen mellan gamla och nya kartan.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1155078
Har laddad ner den nya uppdateringen nu och allt fungerar fin fint. Det stod att nedladdningen till USB minnet skulle ta 2tim och 48min och det stämde. Sen tog det 1tim och 37min att uppdatera i bilen från USB minnet. Skall det behöva ta så lång tid ? Jag har ett 10GB bredband genom stadsnätet. Ligger det så mycket material i nedladdningen att det skall ta sån tid. Går ju snabbare att ladda ner till bilen än till ett USB minne.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1155141
CabBO skrev:Har laddad ner den nya uppdateringen nu och allt fungerar fin fint. Det stod att nedladdningen till USB minnet skulle ta 2tim och 48min och det stämde. Sen tog det 1tim och 37min att uppdatera i bilen från USB minnet. Skall det behöva ta så lång tid ? Jag har ett 10GB bredband genom stadsnätet. Ligger det så mycket material i nedladdningen att det skall ta sån tid. Går ju snabbare att ladda ner till bilen än till ett USB minne.
Filen är på 17 gb.. Ganska stor fil/filer...

Jag har 100 Mbit/s och det tog ca 2,5h..

Är du säker på att du har 10 Gbit/s i bredband.. Det är ruskigt ruskigt fort! :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]