Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
#891962
Är ganska övertygad om att du fått uppgraderingen till connect och tillhörande appar, inte navigation.
av limball
#892036
JonnyRocker skrev:Kan det vara "Internetkarta" som du har fått? Jag har i en annan tråd (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=15) undrat om någon har denna funktion som finns beskriven i manualen för MY15.

Fick du knappen monterad?

Vänta de tre dagarna och se om funktionaliteten dyker upp. En bekant trodde att bilen efter en mjukvaruuppdatering "verifierar" att uppdateringen verkligen fungerar som tänkt och inte får hela Infotainmentsystemet att haverera. Därför ser man inget av uppdateringen förrän efter ett tag. Detta skulle förstås inte förklara varför det hela verkade fungera med teknikern i bilen men inte senare.

Ja knappen blev monterad, man behöver bara byta själva locket och det tog 1 minut.
Internetkarta är det nog inte, jag stängde av bluetooth innan testrundan. Då fungerade den.
Men jag väntar 3 dagar och ser vad som händer annars får jag kontakta ÅF igen.
av limball
#892038
Psyko skrev:Är ganska övertygad om att du fått uppgraderingen till connect och tillhörande appar, inte navigation.

Ja vi får se om den sätter igång.
Bilen är bara 2 mån. Connect har jag redan.
Jag har fortfarande bara tunein appen, så inga nya.
av limball
#893019
JonnyRocker skrev:Nu har det väl gått tre dagar...har du fått fart på navigationen eller blir det en ny tur till ÅF?
Jo tre dagar har gått, och jag har ingen navigation.
Istället har jag fått tre nya appar i bilen, storytel rdio och sticher, dessa behöver man teckna abonemang för att använda.
Varit kontakt med ÅF och de ber om ursäkt för att de skapat förvirring, de trodde även själva att de sålt navigation uppgraderingen.
De lovar mig mina 500 tillbaka och erbjuder installera navigationen till rätt pris 6900kr.

Ingen som vet om volvo brukar köra kampanj på navigation Uppgraderingen?
av JonnyRocker
#893096
Du får 500 kr tillbaka men har i alla fall NAV-knappen :lol: För den rycker de väl inte bort?

Jag har inte sett Sensus Navigation på kampanj någon gång. Ett pris på 6900-7000 kr verkar vara det lägsta man kan stöta på. Någon annan som är av annan uppfattning?
Användarvisningsbild
av mange69
#912092
Hej
Vilket kartunderlag är det i Sensus Navigation?
Behöver rapportera in fel i underlaget, men vet inte vart man gör det.
Har för mig att det är Here.com. Där kan jag rapportera in det, men där finns inte felet i det webbaserade kartunderlaget. Synd det inte finns ett smidigt sätt direkt i bilen att rapportera som det gör i många bärbara nav/mobil-appar.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#912099
Skulle aldrig betala 7000 kr för denna uppdatering!!! Seriöst, 7000 kr för en kartfunktion som dessutom är ful:) Kan köpa en kartapp till min iPad mini för 20 kr via App store istället, som är bättre :)

Detta är ett stort frågetecken varför Volvo tar ut denna summa pengar för något som ingår i som andra flesta bilar, borde vara standard i en Volvo 2014.
Användarvisningsbild
av mange69
#912110
Jag fick med det så jag klagar inte. Däremot så är layout otroligt spartansk jämfört med många mobilappar. 7000 kr extra är det inte värt annars. När iOS gör inträde fullt ut så hade det varit smutt att kunna ladda hem ordinarie Navigon-app.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]