Driftsäkerheten kring VOC?
Postat: fre 13 jun 2014, 16:08
Hej!
Hämtade glad i hågen ut min nya V60 igår. Teknik- och prylnörd som man är så är ju Sensus Connect och Volvo On Call-delarna saker
man självklart längtat efter att pilla med och utnyttja. Sensus Connect =
-)
Nu ett dygn senare har jag fortfarande inte kunnat komma in i VOC-appen på telefonen. Den säger
löste sig) och han sa att prova ikväll eller imorgon. Nu precis ringde jag Volvo Kundtjänst och frågade vad jag ska göra eftersom jag
fastnar i steget i appen där jag anger mitt reg.nr. och min PIN-kod jag fått.
Trevlig tjej som dock konstaterade att det "nog var problem med tjänsten, prova igen på måndag". Jaha?? :shock:
Inga försök ens att gå till botten med det, inga tips på vad problemet kunde vara och saker jag kunde testa med etc., ingenting. Utan ring igen efter helgen om problemet kvarstår typ.
Ni som kört detta ett tag, är det tekniska problem just nu? Är det ofta tekniska problem?
Eftersom det är min första gång jag ska in i appen (och har dessutom fått två pin-koder av nån anledning) så misstänkte jag att det var något
specifikt problem med min profil och förväntade mig därför lite felsökning från deras sida...
Nåja, nu har jag fått skriva av mig och det känns lite bättre. Jag kanske bara hade otur att hämta bilen när VOC-tjänsten har sitt enda dygn på året
när det är driftstörningar...
/Pelle
Hämtade glad i hågen ut min nya V60 igår. Teknik- och prylnörd som man är så är ju Sensus Connect och Volvo On Call-delarna saker
man självklart längtat efter att pilla med och utnyttja. Sensus Connect =

Nu ett dygn senare har jag fortfarande inte kunnat komma in i VOC-appen på telefonen. Den säger
Tekniskt fel, försök igen senare....osv.osv.Pratade direkt med ÅF om detta igår (det var nämligen problem att aktivera VOC-tjänsten och att ringa upp dom från bilen som senare
löste sig) och han sa att prova ikväll eller imorgon. Nu precis ringde jag Volvo Kundtjänst och frågade vad jag ska göra eftersom jag
fastnar i steget i appen där jag anger mitt reg.nr. och min PIN-kod jag fått.
Trevlig tjej som dock konstaterade att det "nog var problem med tjänsten, prova igen på måndag". Jaha?? :shock:
Inga försök ens att gå till botten med det, inga tips på vad problemet kunde vara och saker jag kunde testa med etc., ingenting. Utan ring igen efter helgen om problemet kvarstår typ.
Ni som kört detta ett tag, är det tekniska problem just nu? Är det ofta tekniska problem?
Eftersom det är min första gång jag ska in i appen (och har dessutom fått två pin-koder av nån anledning) så misstänkte jag att det var något
specifikt problem med min profil och förväntade mig därför lite felsökning från deras sida...
Nåja, nu har jag fått skriva av mig och det känns lite bättre. Jag kanske bara hade otur att hämta bilen när VOC-tjänsten har sitt enda dygn på året
när det är driftstörningar...
/Pelle