Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#875214
Samma här, var inne i morse och märkte inte heller nån skillnad förutom att uppkopplingen med SIM-kort inte fungerade efter uppdatering. Bråkat med det fram och tillbaks halva dagen och nu på kvällen vaknade den igen, inga andra ändringar så här långt.... Väntade på verkstaden för min uppdatering, uppdateringen plus byte av ett vattenrör (kampanj) gick på typ en halvtimma, tror inte mjukvaran tog mer än 15 min...
#875427
Halleluja! Imorse när jag startade bilen igen efter en natts vila så fanns de där! Tre nya appar fanns helt plötsligt tillgängliga under app-menyn. Den tidigare enda appen TuneIn hade nu kompletterats med Rdio, Stitcher och Storytel. Alla verkar fungera fint. Registrering av ett användarkonto till Rdio gav en två veckor lång gratisperiod. Storytel har jag på prov i tre månader från Telia. Stitcher och TuneIn är gratis.

Svar på min egen fråga: nej, någon Internet-karta som verkar finns i vissa? några? alla? MY15 fick jag inte och jag hade ju inte heller Sensus Navigation sedan tidigare. Volvo on Call (=GPS) ger tydligen inte tillgång till Internet-karta.

Nåja, jag är ganska nöjd!
#875666
PerXC70 skrev:JonnyRocker - märker du några andra skillnader förutom apparna. Jag förstod det som om nya teaman skulle inkluderas i uppdateringen samt anslutningsmöjligheterna för wi-fi hotspot?
Nix. Jag tog en extra sväng med sväng med bilen när jag såg ditt inlägg. Inga nya teman som jag kunde se; bara samma tre som tidigare. Jag kan inte heller hitta några förändringar kopplade till WiFi-hotspot, allt ser ut som innan uppdateringen.

En liten skillnad är att TuneIn, tidigare även kallad "Internetradio" har flyttats från radioknappen i mittkonsolen till att nu bara finnas under Internet-knappen tillsammans med apparna Rdio, Stitcher och Storytel.

Jag tror förresten att "Internetkarta" är eller borde vara en app från Nokia/HERE. Se länken:

http://360.here.com/2014/02/25/location ... ith-volvo/

Finns det någon med en XC60 MY15 som INTE har Sensus Navigation utan istället har "Internetkarta" eller en app som heter HERE eller liknande?
#875720
philipsguy skrev:Skulle inte sensus växla tema tillsammans med instrumentet?
Jo, och det gör den iaf på min MY15, det är bara färgen som ändras vad jag har märkt.

Har inte haft tid att kolla på allt men jag saknar iaf HERE, internetkartor när jag går in i min app lista.

OT, ÅF ringde mig och boka tid för mjukvaruuppgradering på batteriet då dom hade glömt lr nått.
kolla så ni har senaste :)
Bilagor
bild 4.JPG
bild 4.JPG (644.75 KiB) Visad 3166 gånger
bild 1.JPG
bild 1.JPG (755.59 KiB) Visad 3135 gånger
#875799
philipsguy skrev:Skulle inte sensus växla tema tillsammans med instrumentet?
Det har den väl gjort sen 13w46?
Min ser ut precis som på bilderna ovan
#877930
JonnyRocker skrev:Halleluja! Imorse när jag startade bilen igen efter en natts vila så fanns de där! Tre nya appar fanns helt plötsligt tillgängliga under app-menyn. Den tidigare enda appen TuneIn hade nu kompletterats med Rdio, Stitcher och Storytel.

Men vad f.... Jag har fortfarande inte fått upp några nya appar och jag uppdaterade ju samma dag som dig =) Enda skillnaden jag märker är att hotspotten måste aktiveras manuellt vid varje körning vilket den inte behövde tidigare [IRRITERANDE]. Är nog läge för ett varv till till verkstaden...
#878180
Jag har bokat tid för serviceåtgärd A29464 och tänkte samtidigt låta uppdatera Sensus, men eftersom serviceåtgärden inte är brådskande och uppdateringen inte verkar speciellt spännande eller bra kanske det är lika bra att avboka allt tills nästa ordinarie service :???:

Lös motorlampan och visade det nån fel[…]

Jag bytte från 120 till 150 på min 200[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking