Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1219118
Vad kör förresten ni andra med för däck och däcktryck?

Jag har Hakka8 på nu (17") och 2.7-2.8 bar.

Michelin Primacy 3 på sommaren med 2.8-2.9bar. 17" där också.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
av superpin
#1219289
Nu på vintern har jag dubbfria Hakka R2, 2.8 bar. Bästa dubbfria jag har provat... Sommarhjulen är skodda med Good Year Eagle F1, 2.8 bar här med.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1219414
2.9 för att kunna halka ner till rekommenderade 2.8 när jag inte kollar så ofta...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1219432
FSandstrom skrev:2.9 för att kunna halka ner till rekommenderade 2.8 när jag inte kollar så ofta...

Har du 18"?

Däckverkstan la i 2,6bar i mina vinterdäck först... det var tydligen rekommenderat... jag höjde det lite när jag började få varningar om däcktryck när det var kallt.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1219607
joel80 skrev:
FSandstrom skrev:2.9 för att kunna halka ner till rekommenderade 2.8 när jag inte kollar så ofta...

Har du 18"?

Däckverkstan la i 2,6bar i mina vinterdäck först... det var tydligen rekommenderat... jag höjde det lite när jag började få varningar om däcktryck när det var kallt.
Nopes, men det står 280(41) dörren, 41 är väl lite drygt 2.82 också om man tror siterna jag kollar på. Vet att volvo trycker 2.6 men jag tycker att det som står på bilen borde gällla.
Användarvisningsbild
av joel80
#1219610
Ah... jag det gör det ju faktiskt.

Och inför husvagnssemestern bör man höja till 3.2. :)
2017-12-19 23.03.37.jpg
2017-12-19 23.03.37.jpg (429.62 KiB) Visad 846 gånger
#1227613
Jag laddar bilen på jobbet. Stolpen får ström när man anmäler nummer på uttaget. När laddningen är klar bryts strömmatningen till uttaget.

När jag på eftermiddagen försöker starta parkeringsvärmaren via appen vägrar den gå igång. När jag kommer ner till bilen ser jag att den ändå har registrerat tiden då jag vill ha bilen varm. Men bilen är kall. Bilia kan se tidpunkterna när jag skickat manuell start och kunnat se att bilen tagit emot signalerna, men bilen har inte reagerat på det heller.

Den har ju dieselvärmare. Jag förstår inte varför den inte har startat, när den borde ha förstått att kabeln är strömlös och att diesel var enda chansen till värme. Borde ha förstått.

Manualen nämner inget om att kabeln måste vara "strömförande" för att värmaren ska gå igång. Därför anser jag att det inte är en inbyggd "feature" utan en bugg.

Någon annan?
Användarvisningsbild
av joel80
#1227700
Du måste ha ställt in i utomhusläge för att kunna köra så dieselvärmare går igång. Har man i inomhusläge kan man värma med bara el och alltså utan dieselvärmaren, men då måste man ha ström inkopplad.

Du väljer utomhusläge via rattknapparna på blinkersspaken.. Alltså i menyn där framför dig typ i hastighetsmätaren.
Användarvisningsbild
av FrankGrimes
#1227736
joel80 skrev:Du måste ha ställt in i utomhusläge för att kunna köra så dieselvärmare går igång.
Utomhusläge är redan aktiverat sen dag 1.
Har anmält problemet till återförsäljaren, så vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
av joel80
#1227737
Ah... Sorry.

Funkar det att göra en direktstart från bilen av värmaren?
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 59
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.